Har en sommarstuga med två små hus som är byggda på lättbetongblock (tror jag). Torpargrund. Mellan husen (240 cm) har man lagt ett bjälklag och isolerat och byggt ett kök ( där det tidigare var en veranda med tak). Nu skall jag riva ut köket och tänker kolla trossbotten samtidigt. Det blåser in vid väggarna i ytterkant av trossbottnen. Någon form av tätning måste till. Tänker avstå från fuktspärr, saknas i resten av huset som dessutom har 10 grader på vintern. Men vindpapp vore nog bra. Behövs trossbottnenskivor bytas? Bör väl vara oorganisk? Fibercement? Om dom gamla som legat i 30 år är bra kanske man kan lämna dom? Skall vindpappen (oorganisk?) ligga mellan trossbottnenskivan och isolering? Hur tätar man mellan papp och grund? Smidigt kan vara att ta fogskum (1-komponent polyuretanskum) och täta med. Kan man göra så?