721 läst ·
4 svar
721 läst
4 svar
Tröskel till terass för hög
En byggare har fört upp en tillbyggnad mot fritidshuset. I detta skulle ingå ett skjutparti till ena långväggen att ingen tröskel skulle finnas för att kunna köra en rollator ut till en intilliggande terass. Detta fick även byggaren skriftlig och muntlig information om före monteringen. VPP som tillverkat skjutpartiet har godkänt den låga tröskeln före bygget inklusive ev. snövallar.
När jag nu kom till fritidshuset var det just en kant på ca 6 cm ovanför golvet! Hur bör jag ta detta med byggaren? Det är inte så lätt att demontera och sänka skjutpartiet eftersom det är stort och tungt. Jag har inte betalat än för jobbet.
När jag nu kom till fritidshuset var det just en kant på ca 6 cm ovanför golvet! Hur bör jag ta detta med byggaren? Det är inte så lätt att demontera och sänka skjutpartiet eftersom det är stort och tungt. Jag har inte betalat än för jobbet.
Tack. Det är sant det du skriver. Men han vill säkert avstå med förklaringar såsom att balken under blir för svag m.m. Svårt att argumentera för att han ska göra om.Risken är även att Hans grabbar gör fel och kanske rispar glasen
Klicka här för att svara