Hej,

En blivande tvättstuga med golvbrunn där värmepump även kommer placeras.
Jag har ett dilemma. Vill kunna öppna dörren inåt i tvättstugan.
Badrumströsklar är ju designade för att dra upp tätskikt mot tröskelns höga del dvs utåtgående.
Skulle man kunna limma en gles som man drar upp tätskiktet mot, och lägga en "vanlig" tröskel ovanpå?

//M
 
Om du ändå ska göra om fallet så flyt upp med tillräckligt högt fall (20mm) så slipper du kravet med uppvik mot tröskel. Då kan du montera dörr invändigt på ett enkelt sätt
 
Fallet mot golvbrunn är redan ok, så det är bara tätskikt och kakel kvar.
Så frågan är väl om det är ok med en 2cm träbit som tätskiktet dras upp mot + vanlig slät tröskel.

Mvh
M
 
Jadå det är en ok lösning.

Men vad har du för höjdskillnad från golvbrunn till dörr? Med ett bra fall kan du mycket väl ha en godkänd lösning utan uppvik
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi gjutning av platta så gjorde killen som gjöt plattan ett stort "lokalt fall"
kring golvbrunn.
Eftersom det var en tvättstuga det handlade om tyckte dom på kakelfirman att ett lokalt fall var tillräckligt.
Och endast köra 5cm uppvik runt om samt 2cm på tröskel.
Så tanken att limma en tex glesbit att dra upp duken mot känns som en likvärdig lösning som en tröskel. Plus att jag kan öppna dörren inåt. =)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.