Jag for fram lite väl fort i kväll och vips var hela tröskeln mellan hallen och vardagsrummet bortriven. Det slog mig nu, efteråt, att jag borde ha låtit bli att tagit bort regeln under tröskeln.

Som ni ser på fotona vilade den på tre klossar och satt fast i karmen via två utfasningar.

Hur skulle ni gå till väga för att det i slutänden ska finnas en nivålist att promenera över? Jag behöver grunda med en ny regel antar jag, men hur ska jag fästa den i karmen? Den ursprungliga planterades väl innan karmen vad jag förstår.

Hoppas någon har en lösning påt.

Bild på bortriven tröskel mellan hall och vardagsrum med synliga klossar och karm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bortriven tröskel mellan hall och vardagsrum med synlig karm och träklossar som underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

surris
Fäst den i reglarna? Eller i golvet. Vill du fästa den i karmen är det bara att skruva fast.

Tack. Detta var nog en korkad fråga från min sida. Inte lätt för en kontorsnisse.

surris
Ibland gör man det svårare än vad det är :)

Vill du ha det "slätt" så återstår ju inget annat än att få en ekbit tillverkad med fräsningar så man kan sänka ner den i golvet, sen sänka klossarna den står på, fästa tröskeln på nåt snyggt vis. Sen får man ju dessutom förlänga ner karmen så det täcker den saknade biten där tröskeln satt. Om man vill ha det riktigt snyggt alltså....

Ja, det är nog överkurs för mig. Ska försöka få dit en plankbit som nivålisten sedan kan läggas ovanpå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.