X xLnT skrev:
"Det har varit många tidiga morgnar och sena nätter när han har behövt åka ut till bygget, när Evelina har varit själv med deras nyfödda. Det har varit supertufft." 🙄

Nog för att han slitit och knegat ihop pengarna, men herregud..
This!
Prova att bygga själv + 2 små barn.
Då får man dra kortet tufft! 🙃

• Gilla
  • Haha
Henrik.S och 6 till
  • Laddar…
E erikjakan skrev:
Haha ja men han verkade så engagerad, att det känns nog för honom som att han har byggt hus :p
Absolut, jag tycker bara det blir löjligt med såna kommentarer.
M MjO_BlåNagel skrev:
This!
Prova att bygga själv + 2 små barn.
Då får man dra kortet tufft! 🙃
Jag vet hur det är.

• Gilla
  • Haha
MjO_BlåNagel och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Så när pengarna tog slut trollades det fram en mäklare, som också är trollkarl, som trollade fram 6 miljoner kronor till.
Vissa spelar med andra regler här i världen alltså...
Menar du att mäklaren och banken är korrupt på nåt vis? Är snälla mot kändisar i tv, eller vaddå?

• Gilla
Gillar att bygga och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Varför går alla byggfirmor i konkurs hela tiden?

Väldigt läcker entre’ och hall och väldigt snyggt kök. Personligen skulle jag inte vilja ha betonggolv varken inne eller ute, men ändå coolt att betongen är genomgående inne som ute.

Otroligt vad pengar och lyxiga liv en del har. *avis*

• Gilla
Spikhammare
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Varför går alla byggfirmor i konkurs hela tiden?

Väldigt läcker entre’ och hall och väldigt snyggt kök. Personligen skulle jag inte vilja ha betonggolv varken inne eller ute, men ändå coolt att betongen är genomgående inne som ute.

Otroligt vad pengar och lyxiga liv en del har. *avis*
har du missat det i nyheterna senaste tiden vad som händer med bygg företag

seriösa byggfirmor går inte i konkurs

• Gilla
TCG
  • Laddar…
E erikjakan skrev:
Det är fan jobbigare att bygga hus än att ha barn, den som påstår nåt annat har varken barn eller byggt hus ;)
Nja det beror väl på många faktorer sen ska man inte glömma bort att barn har man i ca 18 år medan hus byggs normalt på 1-3 år... 😉

• Gilla
Peter #11
  • Laddar…
A Armstrong skrev:
Nja det beror väl på många faktorer sen ska man inte glömma bort att barn har man i ca 18 år medan hus byggs normalt på 1-3 år... 😉
Nu jämför du väl äpplen och päron? Det tar inte många sekunder att göra ett barn...

• Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Var förvarar dom drickglas i det köket? I högskåpen?

HOBBY ARCHITECT
M maria01 skrev:
har du missat det i nyheterna senaste tiden vad som händer med bygg företag

seriösa byggfirmor går inte i konkurs
Tycker det har alltid varit så. Vad händer menar du?

K Karin Svensson5 skrev:
Nu jämför du väl äpplen och päron? Det tar inte många sekunder att göra ett barn...
Nja nu var det inte jag som började jämföra äpplen med päron men jag instämmer i att det relativt sett inte är särskilt ansträngande att göra barn 😀

A Armstrong skrev:
Nja nu var det inte jag som började jämföra äpplen med päron men jag instämmer i att det relativt sett inte är särskilt ansträngande att göra barn 😀
Det är uppfostra barn som är krävande.
Fast det är klart, vill man väldigt gärna ha barn och det inte går så är det nog rätt ansträngande.

Redigerat:
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Tycker det har alltid varit så. Vad händer menar du?
tvätta pengar

Mats-S Mats-S skrev:
"Glömde"!!!
Man slutar aldrig att förvånas, men att en proffesionell byggare glömmer att göra fall i ett badrum, det slår det mesta 🤔
Hur vet

G grävarn74 skrev:
Hur vet du att de är proffesionella betongare? Jag skulle inte anlita dem.

Jag imponeras trots allt av människor med sådant ork och driv att de bygger ett jättestort hus, sätter upp en show i New York och skaffar sitt första barn samtidigt. Man hade väl ändå kunnat vänta lite med att skaffa barn och kanske rent av väntat lite med huset om det nu fanns en möjlighet att få sin livs chans i New York. Men en del människor kör bara på utan att direkt tänka efter och planera lite. Huset blev fint men är inte direkt min stil. Entrén med trädet och glas ut mot uppfarten var den bästa delen i bygget.

• Gilla
IngemarB och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.