Jag har en trollhassel, en helt liten buske än så länge. Den växte duktigt i sommar, men jag se nu att de nya grenarna är vanlig hassel, inte de knotiga från trollhasseln.
Jag har inte en aning om hur det förhåller sig, men är det så att trollhasseln är ympad på en rot från en vanlig hassel, och det är den som har brutit igenom?
Hur återställer jag trollhasseln? Väntar tills löven fallit och klipper av de raka grenarna?