Vad gäller priset på markarbete kan jag hålla med om att av Trivselhus uppskattad kostnad för plattan inte låg i linje med verkligt pris. Berodde delvis på att marken behövde pålas och att vår grundkonstruktör tyckte ”hellre för mycket än lagom”. Sen var väl vår markentreprenör inte sådan att vi skulle anlita honom igen. Det var ingen rolig start på bygget. Där var dock TH (pga Lotta, alla på TH var inte lika behjälpliga) med och stöttade. Både med diskussion med markentreprenören samt ekonomsikt.
Totalt har vår budget överstigits med 40 000kr – och det kan man inte lasta Trivselhus för. Ni vet hur det är – aptiten växer medan man äter…. I princip alla kostnader för bygget som låg utanför entreprenaderna( jag syftar på bygg-el, utsättning, nybyggnadskarta och liknande) fanns med i den kalkyl vi fått från Trivselhus.
Jag tror det hjälper om säljaren själv har byggt hus, då har de sett vilka utgifter som kommer.
Totalt har vår budget överstigits med 40 000kr – och det kan man inte lasta Trivselhus för. Ni vet hur det är – aptiten växer medan man äter…. I princip alla kostnader för bygget som låg utanför entreprenaderna( jag syftar på bygg-el, utsättning, nybyggnadskarta och liknande) fanns med i den kalkyl vi fått från Trivselhus.
Jag tror det hjälper om säljaren själv har byggt hus, då har de sett vilka utgifter som kommer.
Medlem
· Västragötaland
· 870 inlägg
Håller med Annika, bra uttryckt – aptiten växer medan man äter…. visst blev det dyrare även för oss men det är själv valt. Grannens mark och grund blev 200,000 dyrare än våran......... Undra varför? Men det en del kan tjäna pengar bättre än andra.
Slutsatsen är tydlig om man följer diverse trådar här, och att det beror mest på personerna som jobbar på resp. husfirma än själva firman i sig. En bra säljare eller en som har stor utvecklingspotential avgör vilken man väljer.
Slutsatsen är tydlig om man följer diverse trådar här, och att det beror mest på personerna som jobbar på resp. husfirma än själva firman i sig. En bra säljare eller en som har stor utvecklingspotential avgör vilken man väljer.
Annika - Vi har nu kontaktat Charlotta igen och bestämt en träff på tomten på Gotland, ska bli jättespännande! Tack för dina tips! Nu ska det bli spännande och se hur personkemin fungerar. Hittils har allt varit trevligt, snabba svar.
Inte nog med att de stänger fabriker och säger upp personal, nu kommer man inte ens åt deras webbsida.
"Angreppsrisk! Webbplatsen www.trivselhus.se har rapporterats göra angrepp på datorer och har därför blockerats enligt dina säkerhetsinställningar."
Och google säger om www.trivselhus.se "Den här webbplatsen kan skada din dator"
"Angreppsrisk! Webbplatsen www.trivselhus.se har rapporterats göra angrepp på datorer och har därför blockerats enligt dina säkerhetsinställningar."
Och google säger om www.trivselhus.se "Den här webbplatsen kan skada din dator"
Klicka här för att svara