Hej
Planerar att bygga hus, är det någon som byggt villa Tylösand från trivselhus? Undrar vad priset ungefär landade på exklusive tomt?
 
Vi har inte byggt just det huset men håller på att bygga en egen variant av villa Värmdö. Vår säljare var väldigt ”säljig” och bedyrade att vi kunde räkna med 19 000 kr per kvadrat för huset i grundutförande, exkl. markarbete, tillval m.m. Tror prisförslaget landade på 22 000 kr per kvadratmeter istället vilket gjorde betydligt mycket mer på priset. Och när vi nämnde att han sagt 19’ vid flera tillfällen så kändes han inte lls vid det längre. ‍♀️
 
Hur har det gått med ert hus?
 
Om du undrar om vårt hus så är det klart och vi har bott där i ungefär ett halvår. Vi hade en jättebra entreprenör som skötte byggandet. Själva trivselhus är vi varken nöjda eller missnöjda med. De har levererat ett kvalitetshus men som jag sa innan så höll sig säljaren inte alltid till sanningen. De har också varit ovilliga att hjälpa till att driva kontakt med underleverantörer som vi valt att ta genom totalentreprenad mot pristillägg (då skulle de få komma in i huset under byggtiden samt tre trivselhus skulle sköta kontakten mot dem om det blev några problem). I övrigt så har det inte kommit några dolda kostnader utan endast fakturerats vad har avtalats och vid avtalad tidpunkt. Enda som vinintresse väntade oss var väl en inflationsjustering.
när bygget väl startade så gick allt enligt plan och de blev till och med klara innan utsatt tid. Dock hade trivselhus många interna processer som tid tid innan bygget kunde sätta igång, t.ex. konstruktionsritningar, godkännande process.
 
H Heineken skrev:
Om du undrar om vårt hus så är det klart och vi har bott där i ungefär ett halvår. Vi hade en jättebra entreprenör som skötte byggandet. Själva trivselhus är vi varken nöjda eller missnöjda med. De har levererat ett kvalitetshus men som jag sa innan så höll sig säljaren inte alltid till sanningen. De har också varit ovilliga att hjälpa till att driva kontakt med underleverantörer som vi valt att ta genom totalentreprenad mot pristillägg (då skulle de få komma in i huset under byggtiden samt tre trivselhus skulle sköta kontakten mot dem om det blev några problem). I övrigt så har det inte kommit några dolda kostnader utan endast fakturerats vad har avtalats och vid avtalad tidpunkt. Enda som vinintresse väntade oss var väl en inflationsjustering.
när bygget väl startade så gick allt enligt plan och de blev till och med klara innan utsatt tid. Dock hade trivselhus många interna processer som tid tid innan bygget kunde sätta igång, t.ex. konstruktionsritningar, godkännande process.

Vi har också byggt med TH med samma säljar fasoner. Om det är kontoret i STOCKHOLM så har vi i efterhand fått höra att denne är känd för fulsälj. Tråkigt att man har kvar sitt jobb trots sitt rykte.
Vet dock inte om han är kvar. Vi bygge 2018.
 
H
L linslusen88 skrev:
Vi har också byggt med TH med samma säljar fasoner. Om det är kontoret i STOCKHOLM så har vi i efterhand fått höra att denne är känd för fulsälj. Tråkigt att man har kvar sitt jobb trots sitt rykte.
Vet dock inte om han är kvar. Vi bygge 2018.
Ja, säljaren är superviktig, bygger TH och har en superengagerad säljare Camilla här på västkusten.
Att få en duktig person sommhjälper till under hela processen och som snabbt kommer tillbaka med svar på frågorna. Det var ett viktigt argument för att bygga med TH och givetvis att de har det hus man vill bygga..
 
H Heineken skrev:
Vi har inte byggt just det huset men håller på att bygga en egen variant av villa Värmdö. Vår säljare var väldigt ”säljig” och bedyrade att vi kunde räkna med 19 000 kr per kvadrat för huset i grundutförande, exkl. markarbete, tillval m.m. Tror prisförslaget landade på 22 000 kr per kvadratmeter istället vilket gjorde betydligt mycket mer på priset. Och när vi nämnde att han sagt 19’ vid flera tillfällen så kändes han inte lls vid det längre. ‍♀️
Fast om ni skulle bygga en riktig variant av villa Värmdö, hur mycket skulle det kosta?. Eller hur mycket pris skulle ni ta för varje kvm?
 
H
nathan1 nathan1 skrev:
Fast om ni skulle bygga en riktig variant av villa Värmdö, hur mycket skulle det kosta?. Eller hur mycket pris skulle ni ta för varje kvm?
Tänk på att ni bygger i egen regi, då har ni väldigt många beslut och samordningar mellan olika yrkesgrupper ni måste sköta. Vad händer om någon av dessa hantverkare gör fel? Hantverkare som skyller på varandra osv. Man betalar lite mer vid en totalentreprenad men det är värt varenda krona.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.