Hej.Håller på att köpa ett nyckelfärdigt hus (1,5 plans)där det i annonsen stod att övåningen var oinredd .Vid första mötet för ca 2-3 mån sedan med säljare (Reemax) och entreprenören(Mälardalens tomt och fastigheter) fram kom det att övåningen skulle vara isolerad och med gipsskivor liggandes löst på golvet(oinredd)enligt Trivselhus och annons
Prossesen startade med div nya ritningar till bvåningen,efter ca 2mån i samband med att bygglovsritningar skulle lämnas in av MTFast.framkom det att tyvärr är övåningen helt oisolerad (enbart takstolar, inget trapp mm)Efter mycket dividerande fick jag köpa en materialsatts för övåningen till ett förmånligt pris(hoppas jag!)
Några veckor till går då det dimper ned ett brev från MTFast.med en Produktionskostnadskalkyl för hus/tomt mm.Döm om min förvåning när dom har höjt priset med 50.000:- (för vad??)Det står också skrivet att ändringar som gjorts på ritningen ej inkluderas i kalkylen(fler fönster,mer skåp i köket mm)

Jag har hitills försökt 4ggr att få dom att ge mig en Leveransdeklaration,pris för extra val/prylar,total pris för hus med alla val, på papper (ej muntligt)

Har ej ännu lyckats med detta i skrivande stund

Vad tycker ni ,vågar man fullfölja köpet med Mälardalens tomt och fastigheter/Trivselhus.Har sett några mindre positiva inlägg om åvanstående företag
Tomten som köptes av Järntorget AB,genom Reemax skulle enligt annonsen/köpehandlingar vara på 1290kvm
men är i verkligheten 1128kvm ????!!!

En fråga till er som har byggt nytt (jag har aldrig)brukar det vara så här,är det normalt?

Hällsn Tim Dahlhjelm

Låter som att du ska söka dig någon annan leverantör. Strular det redan inledningsvis så finns det ännu mer som kan strula sen...

Hej!
Detta är inget svar i frågan men när jag kontaktade en av deras säljare så var han inte så intresserad av att hjälpa mig med fler bilder på ett hus, så jag skippade tyvärr dem.

Enligt lag så får de ej göra ändringar utan att skriftligen informera er och få ert gpodkännande. De kan inte ta betalt för något som ni inte blivit underättade om innan...hänvisar till konsumenttjänstlagen och abs 05 avtalet....där kan man få mycket information om vilka rättigheter vi små människor har !!!

Snailman
Han som äger trivselhus har tydligen blivit mångmiljardär på några få år, tråkigt att sådana personer ska behöva bli så ytterligt gnidna... (Jag vet att jag överdriver (litegrann))

Jag tycker den som driver ett företag är ansvarig för alla sina anställda, och även över de firmor /personer de väljer som sina representanter/att samarbeta med... (Jag vet att jag är gammalmodig, men sorglig utveckling är det)

Själv har jag jo varit väldigt nöjd med TH, och vi har fått byggt vårt hus helt enligt alla avtal (eller ibland även bättre ;)

Men i sitt fall skulle jag dra mig undan direkt... Såhär får det inte gå för sig! Skit i dom och försök hitta något bättre någon annanstans.

Sen skulle det jo vare intressant att få veta här, vem det är som strular? Det låter jo inte som att det bara är TH som är boven - Eller?

Lycka till!

Personligen skulle jag aldrig gå med på höjningar i pris utan att ajg godkännt dem i förväg eller en priskalkyl med tak för ändringar som kan tänkas komma.

Jag skulle aldrig acceptera att tomten blir mindre, det är som att köpa en bil med 200hk & sen få en med 175hk.
Du betalar faktiskt ett kvadratmeterpris & blir kvadratmeterna mindre än utlovat ska du också betala mindre.

TH har säkert inte gjort fel, utan det är Reemax som verkar vara bakom flötet.

Byt byt byt!

jo, nog borde alla varningsklockor klämta för fulla muggar ...
har ni skrivit på?

Efter påstötning på Remax säljare började det att röra på sig ,så nu har jag äntligen fått det jag behöver.

Jag tror boven i dramat är Mälardalens T Fast. Nu i veckan frågade jag på div priser för div. tillval ,fick till svar att han ej kunde lämna några priser nu. Kan lämnas av Trivselhus om några månader?? på något möte.
Till saken hör att TH bygger stomen.

Tomter är svårt att få tag i till ett ej för hutlöst pris här i Stockholm så valmöjligheterna är ej många,man får väll bita ihop:mad::mad:

Om han vill vänta med priserna på tillval så är det för att de kommer höjas inom kort, säg till muppen att antingen tar han fram priser här och nu eller så skiter du i affären och ringer huvudkontoret & meddelar dem att deras säljare inte är intresserad av att lämna ut priser förrens om några månader. Såna säljare ska BORT! Klart fasen stollen kan lämna pris idag. Löjligt!

Vi har köpt ett tomt/hus genom Mälardalen och känner även vi att vi aldrig har fått några svar på det vi har frågat om, det har varit mest suck och stön från deras sida när man frågar för många frågor. Men det här ju den största affär man förmodligen kommer göra i hela sitt liv och då ska man kunna kräva lite tycker jag. Mäklaren på Mälardalen tycker att vi har varit jättejobbiga. Nu är det tyvärr så att området vi bygger i finns inget alternativ men nu kommer vi inte ha så mycket mer med dem att göra, skönt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.