1 813 läst ·
21 svar
2k läst
21 svar
Trivselhus sviker, muntliga avtal ej giltiga!?
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Emec...nu har du ju hört båda sidor men du verkar ju ha bestämt dig för att driva detta vidare, gör det i så fall.
Hoppas ni kommer till en lösning som är till fyllest för dig!
Lycka till!
/Calle
Hoppas ni kommer till en lösning som är till fyllest för dig!
Lycka till!
/Calle
Lagändringen som innebär att vad konsumenten uppger gäller om det inte finns ett skriftligt avtal som visar annat trädde i kraft för avtal som tecknats senare än årsskiftet 2004/05.
Frågan är dock om detta tillägg är en del av TH:s åtagande. De bygger väl med delad entreprenad och den uppkomna merkostnaden för försänkt golv är väl något som berör grundentreprenören och i dennes offert fanns ju rätt kostnad 18 200 kr. Man kan väl anta att TH:s säljare inte hade någon befogenhet att utlova något för grundentreprenörens räkning.
Så en hänvisning till lagen i detta avseende synes inte vara möjlig.
Vad som är klandervärt i detta fall är att en representant för TH lämnat fel uppgifter i produktionskostnadskalkylen och frågan är då vilket ansvar TH tar för detta.
Jag, och säkert flera, är intresserad av att få veta vilket ansvar man slutligen tog.
Frågan är dock om detta tillägg är en del av TH:s åtagande. De bygger väl med delad entreprenad och den uppkomna merkostnaden för försänkt golv är väl något som berör grundentreprenören och i dennes offert fanns ju rätt kostnad 18 200 kr. Man kan väl anta att TH:s säljare inte hade någon befogenhet att utlova något för grundentreprenörens räkning.
Vad som är klandervärt i detta fall är att en representant för TH lämnat fel uppgifter i produktionskostnadskalkylen och frågan är då vilket ansvar TH tar för detta.
Jag, och säkert flera, är intresserad av att få veta vilket ansvar man slutligen tog.
Men om säljaren lovat att själv stå för mellanskillnaden så måste det väl vara ett bindande avtal?carlssoni skrev:Frågan är dock om detta tillägg är en del av TH:s åtagande. De bygger väl med delad entreprenad och den uppkomna merkostnaden för försänkt golv är väl något som berör grundentreprenören och i dennes offert fanns ju rätt kostnad 18 200 kr. Man kan väl anta att TH:s säljare inte hade någon befogenhet att utlova något för grundentreprenörens räkning.
Däremot tycker jag inte Trivselhus skall klandras. Säljaren misstänker jag är fristående från Trivselhus så de kan ju inte hållas till svars för uppgörelser som görs direkt mellan säljaren och köparen.
Enligt den säljare vi har haft lång kontakt med hos TH började man anställa sina säljare i början av 2005 och därav att vissa tidigare återförsäljare idag säljer åt andra husföretag. Hur utbrett/väl genomförd denna anställningsprocess är i dagsläget vet jag inte, men de olika representanter för TH jag har varit i kontakt med efter sommaren i år har alla varit TH-anställda.
Vi tryckte rätt hårt på att få möjlighet till totalentreprenad med TH vilket var totalt omöjligt så det vore intressant "skane67" att veta i vilket område detta skett?
Vi tryckte rätt hårt på att få möjlighet till totalentreprenad med TH vilket var totalt omöjligt så det vore intressant "skane67" att veta i vilket område detta skett?
Klicka här för att svara