Hejsan!

Vi funderar på att köpa denna nyckelfärdiga hus..

Tänkte höra med er vad ni har för erfarenheter och tankar angående Trivselhus. mm

Någon som har byggt ett solvik hus?

Mvh Kaj

Jag är också intresserad av Trivselhus, har dock inte fått deras katalog ännu. Har dock tittat på webben och tycker att Solvik 618 verkar ha en trevlig öppen lösning (kök, vardagsrum och hall). Vore intressant att få lite info från några som byggt Solvik 618 (gärna bilder) eller med Trivselhus i allmänhet. Just nu mest intresserad av info om byggkvalitén och ifall det är energisnålt (isolering, kallras etc).

Vad jag förstått av diskussinerna på detta forum gällande Trivselhus, så gäller det att vara uppmärksam på vilka hantverkare man väljer. Fast det gäller nog för alla och inte enbart Trivselhus.

/f

Vi håller just nu på för fullt med att bygga ett Trivselhus.
Vårt hus är ett Arkitektens skiss 500, men alla Trivselshus's hus är likvärdiga när det gäller utrustining, isolering m.m, så ni bör kunna jämnföra alla olika modeller med varandra.
Vi är än så länge mycket nöjde med Trivselhus, med servicen och standarden på huset som snart är klart.
Jag vet inte om ett Trivselhus är energisnålare än genomsnittet, men det är i allafall bra isoleret:
Platta = 2-300mm
Väggar = 200 mm(om jag mins rätt) och
Vinden = 400mm

Om du vill se lite bilder på vårt hus, så finns där massor av bilder att tilgå på vår hemsida: www.banvagen49.org. Båda under länken Bildalbum (som tyvärr inte är uppdaterat) och under dom enkelte inlägg i dagboken som du hittar i listan till vänster på sidan ;)

Bimbosorken här på forummet håller på med ett Solvik 618 (med sluttbesiktning i morgon! :), och även han har lagt upp sina byggbilder på min server. Dessa bilder hittar du här: http://server.lindhardsen.org/gallery2/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=5714. Dom nyaste bilderne ligger sist i albummet ::)

Lycka till med projektet. Baserat på våra egna erfarenheter, så kan jag värmt rekommendera ett Trivselhus.

Vänligen

Jan

Japp nu är man ägare av ett solvik 618 De Luxe Special

Coolt! - Grattis!

Hur blev det med sluttbesiktningen?

Gick bra några små anmärkningar bara som typ lite klämskador i ytter dörren osv...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.