Byggahus.se

Trivselhus och LB-Hus - har de samma strategi?

1. O
    Medlem Nivå 1
    Såg programmet om Trivselhus i Plus tidigare ikväll. Kunde inte låta bli att göra reflektionen att LB-Hus nu har fått sällskap på småhusföretagens egen och föga smickrande topplista.

Läs lite nedan på nedanstående länk kring Trivselhus;

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=7856&a=597095&lid=puff_597113&lpos=lasMer

Jag hoppas ni som funderar på att bygga nya småhus med leverantörer som LB-Hus och Trivselhus läser och tar intryck från våra erfarenheter. Vi lät bygga två småhus på totalentreprenad med LB-Hus under 2003. Husen var ett år försenade och hade tillsammans mer än 350 st fel enligt besiktningsmannen. Felen kvarstår i stort sett utan åtgärdande nu snart två år efter kontrakterat inflyttningsdatum. Vi har hållit inne med delar av betalningen och LB-Hus vägrar att åtgärda några fel. Vi har inte ens fått bygglov och har således två svartbyggen under kommunalt viteshot att hantera.

Men det bryr sig inte LB-Hus om. De har skickat sin advokat på oss och vi har flera gånger hotats med stämning. Detta tror de kan skrämma oss att ge upp och att det på så sätt blir billigare för entreprenören. Så kan man kanske resonera om man inte bryr sig om sitt marknadsrykte. Men inte annars. Marknaden är den effektivaste domstolen!

Läs vad jag har skrivit här på detta forum tidigare under min pseudonym Örnen, så förstår ni vad jag menar. Vi husköpare måste hålla ihop mot sådana företag som LB-Hus och Trivselhus.

Örnen  :D - noterar att LB-Hus är i gott sällskap ...