Mikael_L
Jag/vi (många av oss?) borde kanske tipsa Plus-redaktionen om detta ... :)

Ja, jag hoppas verkligen att de tar upp det igen om det är så att de inte gjort något för den drabbade familjen och framför allt fortfarande behandlar alla sina andra kunder precis på samma sätt som de behandlat den drabbade familjen innan Plus tog tag i ärendet. Kan knappast i så fall vara något som Plusredaktionen kan vara särskilt stolt över när det i programmet framställdes som om Trivselhus tog fullt ansvar.

Jag skrev själv ett mail till Plus i förra veckan och ifrågasatte varför Åsa Avdic inte ställde frågan till Trivselhus VD hur alla andra med liknande problem behandlas. Jag har inte fått något svar. Kanske för att jag valt att vara anonym på grund av att jag samtidigt försöker föra en dialog med Garbo. Det skulle vara jättebra om fler skickar ett mail till plus@svt.se och be dem ge den rätta bilden av Trivselhus ansvarstagande.

Kanske de samtidigt skulle berätta att huset i reportaget har färgats grönt framför av alger och inte av mögel som påstods i programmet. Det farliga möglet sitter inne i fasaden och syns inte på utsidan. Det gröna utanpå huset går lätt att tvätta bort med algtvätt. http://fc.bygging.se/~husbyggaren/2008_2_16.pdf

ZMatt skrev:
Kanske de samtidigt skulle berätta att huset i reportaget har färgats grönt framför av alger och inte av mögel som påstods i programmet. Det farliga möglet sitter inne i fasaden och syns inte på utsidan. Det gröna utanpå huset går lätt att tvätta bort med algtvätt. [länk]
Det där funderade jag också på när jag såg programmet. Gröna fasader, speciellt mot norrsidan har inte jag kopplat samman med mögel utan ofarliga alger. Vill man inte ha grönt hus så är det väl bara att tvätta? Sen att enstegstätade fasader möglar är en annan historia. Att Plus försökte koppla ihop dessa två saker blev bara förvirrat.

Mikael_L
Just detta kan ju vara en jättegod anledning för de som köpte kk-ade LBhus.

Om hela korthuset med enstegstätade fasader rasar ihop så kommer ett flertal hustillverkare konka.

Och då kan ett nystartat LBhus som helt saknar ansvar för gamla hus ånga på genom att ta order på en marknad som plötsligt nästan saknar konkurrens.

De kommer ju givetvis att göra liknande bekvämlighetskonkurser allihop. Och vara i full gång utan obehagliga åtaganden mot kunderna.

Mikael_L skrev:
Just detta kan ju vara en jättegod anledning för de som köpte kk-ade LBhus.

Om hela korthuset med enstegstätade fasader rasar ihop så kommer ett flertal hustillverkare konka.

Och då kan ett nystartat LBhus som helt saknar ansvar för gamla hus ånga på genom att ta order på en marknad som plötsligt nästan saknar konkurrens.
vet om du kanske vet att vid en konkurs ,då upphör alla åtaganden.
tycker du verkligen på fullaste allvar,att det nya lb hus ska ta på sig gamla åtaganden ?
och inte 17 finns väl ett företag i den storleken som gör en konkurs för att slippa problem.
och mig vetrtligen så hade inte lb hus den fasaden som trivselhus hade ?
och det var väl trivselhus tråden gällde ?

Mikael_L
Du missförstod grovt det jag skrev.

Slutet av tråden har blivit lite störd av att vi tog bort ett inlägg där användaren hade tveksam profil (hade en profil som angav att han jobbade på TH, men ev. falsk). I det inlägget nämndes bla. att alla hustillverkare med fasa inväntar det slutliga avgörandet i en stämmning där Myresjöhus dömts att ersätta ett antal husägare med de här fasaderna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.