4 701 läst ·
21 svar
5k läst
21 svar
Trivselhus eller Hjältevadshus?
Spana in http://www.masonite-beams.se/ så får du se hur lättreglar och lättbalkar i trä ser ut. De är som vanliga träreglar men en stor del av mitten på regeln är utbytt mot en tunnare masonitskiva.Optimist skrev:

Och här är en bild från Hjältevadshus hemsida där man ser ett bottenbjälklag som är konstruerat med lättbalkar:

Ursäkta det är inte meningen att låta krängd faktiskt SORRY!
Jag gillar detta forumet men det känns som om man inte kan välja någonting att bygga. När jag började att leta hus och spana in olika varianter var jag skitglad att vi ens funderade på att bygga och att det såg så bra ut.
Sen när man är inne här och har hört alla historier och så, så blir man livrädd att det skall gå åt helsike..
Jag tackar för all information det är skitbra men det är nog som GF sa till mig en annan gång att man får helt enkelt gå på känslan och se till att man har det mesta på papper...
Jag är absolut inte krängd men förvillad av all info....Vem kan lita på? Så känns det...
Jag är en trevlig person faktiskt :-[
Jag gillar detta forumet men det känns som om man inte kan välja någonting att bygga. När jag började att leta hus och spana in olika varianter var jag skitglad att vi ens funderade på att bygga och att det såg så bra ut.
Sen när man är inne här och har hört alla historier och så, så blir man livrädd att det skall gå åt helsike..
Jag tackar för all information det är skitbra men det är nog som GF sa till mig en annan gång att man får helt enkelt gå på känslan och se till att man har det mesta på papper...
Jag är absolut inte krängd men förvillad av all info....Vem kan lita på? Så känns det...
Jag är en trevlig person faktiskt :-[
Det är ju därför forumet finns till. Ingen av oss vill bli lurade av hugade / oseriösa säljare alt entreprenörer.Optimist skrev:
Personligen har jag den inställningen att jag bygger ett hus att trivas, leva och åldras i. Det jag försakar idag kommer jag att bittert ångra om 10-20 år när min månadskostnad på huset är betydligt under vad hyreslägenheten kostar, om mitt bekymmer är förmögenhetsskatten pga ökade huspriser.
I Nyköping var det, men jag vill inte gå in på mer detaljer. Även om man kör med delad entrepenad så vill nog de flesta kunna söka stöd från säljaren/hustillverkaren när det börjar krisa...Stig skrev:Läser ditt inlägg om Trivselhus ! har några fråger om det du säger.
1. Var det negativa i Nyköping eller allmänt ?
2. En del ? betyder det flera ?
3. Strul mellan byggare och Trivsel ! eftersom vad som görs gällande här på forumet så har Trivselhus ej total entreprenad, det innebär ju att entreprenad kontraktet skrivs i mellan kund och byggare !
Då undrar jag på vilket sätt Trivselhus och byggarna har fått strul ??
4. Vad har då byggaren gjort då eftersom dom inte vill bygga åt Trivselhus ! felbyggt, saltade extra räkningar eller förseningar.
5. Kunden har du inte nämt !!
MVH
Stig
Lycka till!
/Jonte
Klicka här för att svara