Letar runt efter planhyvel (ja, enbart planhyvel).

Triton verkar få rätt bra omdömen på youtuberecensioner, någon som har erfarenhet?

Annars hoppas jag att gotools.de inte bara kör denna Metabo som lockpris utan att dom faktiskt får in den i lager...

Makitas 2012nb verkar vettig, men det är ju 3-4 tusen upp... Och man behöver ju lite öl i sommar också...

Hej @F_man!

Jag har lite erfarenhet av dessa planhyvlar.
Först hade jag en Proofy från Luna. Fungerad ganska bra men var svårt att hitta reservdelar då drivremmen gick av.
Sen bytte jag upp mig till en DW 733. Bra maskin men stålhanteringen var inte lika enkel som på Proofy-maskinen. Dubbelslipade vändstål. Väldigt enkelt att byta och posta.
Så det tredje bytet blev till en Metabo. Väldigt nöjd med maskinen. Tillbaka till enklare stålhantering. Om du väljer Metabo så har jag en tysk firma där du köper vändstålen betydligt billigare än i Sverige.
Lycka till med ditt val!
Dag

• Gilla
F_man
  • Laddar…
Tack @stigen

Verkar finnas för runt 5000 inkl frakt från Lefeldt också, då är det in princip samma som Tritonhyveln, då blir ju valet lätt.

Tyskarna är fan billiga på Metabo.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
F F_man skrev:
Tack @stigen

Verkar finnas för runt 5000 inkl frakt från Lefeldt också, då är det in princip samma som Tritonhyveln, då blir ju valet lätt.

Tyskarna är fan billiga på Metabo.
Vill du ha länken till stålen?
Köpte även stål till min DW733 där.
”Hart wie Kruppstahl”!
Dag

Redigerat:
Hej @F_man!

Du kan beställa stålen på ebay.de.

Skärmdump från eBay.de som visar en produktannons för 6 stycken Metabo Typ 2 DH330 HSS Hobelmesser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men om du beställer direkt fabrik så får du 10% med koden TF10.

Skärmbild av en webbköpkorg med 6 HSS Metabo typ 2 DH330 hyvelstål och applicerad rabattkod.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dom här priserna gäller 2 x 3 = 6 stycken stål. Det innebär att du får 6 omgångar stål då dom är dubbelslipade. Det blir många hyvelmeter för den tusenlappen!
Dag

• Gilla
F_man
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.