Hej,

Jag har en elektrisk trimmer, Flymo Auto+ som den här säsongen har blivit helt omöjlig att ha och göra med. När jag har matat i tråden och slår på apparaten så åker ofelbart hela trådlängden ut med en gång, vilket gör den omöjlig att använda. Finns det någon som kan ge mig ett tips på vad jag ska göra? Jag har testat med att inte fylla magasinen fulla med tråd men det var ingen skillnad...

MVH

gnu

Du har kanske rullat den åt fel håll. Om du har rullat den medsols så prova motsols istället eller tvärtom.

Vad är det för typ av frammatning på'n egentligen? Manuell, dunka i backen eller en sån där dryg f** som matar ut tråd när man varvar ner och sen gasar på igen?

Om det inte är som ovanstående skriver, att tråden ligger åt fel håll, så är det väl egentligen oavsett vilken frammatning till att plocka isär huvudet och se så att det inte är frammatningsmekanismen som kärvat ihop (över vintern månne?) och fastnat i "öppet" läge.

Rulle är hopplöst, köp en ny trimmer med plastpinnar, fungerar kalas !

tallmilan skrev:
Rulle är hopplöst, köp en ny trimmer med plastpinnar, fungerar kalas !
Hade en med plastpinnar för många år sedan. Pinnarna lossnade ibland och for iväg med farlig hastighet. Finns det bättre sådana maskiner idag?

Jupp, livet går framåt.
Bosch har en bra variant, de vita pinnarna är tjockare men lite kortare, röda är klenare och längre

Boschen batteridriven passar ju åxå kanon med batterierena till dom blå skruvdragarna.
Håller med att tråd är hopplöst o bosch lilla plastpinne är suverän.

tallmilan skrev:
Jupp, livet går framåt.
Bosch har en bra variant, de vita pinnarna är tjockare men lite kortare, röda är klenare och längre
Vilken färg väljer man till vilka trimningar?

mmm, man tar de man hittar i affären ...

Men tar man röda så funkar det utmärk till gräs, tar man vita så är de nån centimeter kortare från början, men efter några minuter är den vita längre eftersom den är tjockare och jag misshandlar mina pinnar ganska bra

Hur är hållbarheten på pinnarna om man går emot en sten eller liknande? Håller dom för lite närkontakt eller ryker dom med en gång?
Har en Black & Decker som gör mig galen med trasslande tråd, förmodligen den sämsta maskin jag någonsin ägt om man ser till vad den kostade kontra kvaliteten, så jag är också rätt nyfiken på en batteridriven Bosch.

Bastefallarn skrev:
Hur är hållbarheten på pinnarna om man går emot en sten eller liknande? Håller dom för lite närkontakt eller ryker dom med en gång?
Har en Black & Decker som gör mig galen med trasslande tråd, förmodligen den sämsta maskin jag någonsin ägt om man ser till vad den kostade kontra kvaliteten, så jag är också rätt nyfiken på en batteridriven Bosch.
Tror man omedvetet är lite försiktig.. men naturligtvis tål den några törnar.

De går bara av om man tar en vass 90 graders kant, men vad går inte av mot en kant i flera hundra knyck ...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.