1 365 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Tretextak
Medlem
· Mörkaste Småland
· 157 inlägg
Förlåt att jag ställer tusen frågor här. Ni måste vara trötta på mig nu.
Men det dyker hela tiden upp nya funderingar eftersom jag inte bara är nybörjare. Jag är dessutom hemskt petnoga...
Så jag har en fråga angående taket som verkar bestå av tretexskivor. Skarvarna syns som ränder och jag retar mig på det. Är det helt enkelt så med gamla tretextak eller är det slarvigt slipat efter spackling?
Ska ta bild.
Men det dyker hela tiden upp nya funderingar eftersom jag inte bara är nybörjare. Jag är dessutom hemskt petnoga...
Så jag har en fråga angående taket som verkar bestå av tretexskivor. Skarvarna syns som ränder och jag retar mig på det. Är det helt enkelt så med gamla tretextak eller är det slarvigt slipat efter spackling?
Ska ta bild.
Medlem
· Mörkaste Småland
· 157 inlägg
Äh. Det är för dåligt ljus idag. Får inte riktigt med det på bild. Men ni kanske förstår hur jag menar
Akustiskt är tretex bra, och en viss isoleringsförmåga har det också, men stora sammanhängande ytor med osynliga skarvar är nog snudd på omöjligt.
Lister används med fördel för att täcka skarvarna. Om det är stora skivor vill säga.
Lister används med fördel för att täcka skarvarna. Om det är stora skivor vill säga.
Medlem
· Mörkaste Småland
· 157 inlägg
Jag tänker inte sätta upp nåt annat eftersom det är hyreslägenhet.
Då får de fula skarvarna vara som de är. Bara måla taket.
Då får de fula skarvarna vara som de är. Bara måla taket.
Medlem
· Mörkaste Småland
· 157 inlägg
Åh tack! Bra att veta. Har gjort misstaget att torka med trasa där jag mosat en fet spyfluga i en annan lägenhet och fick sedan reta mig på färgskiftningen där. Så det borde jag ha kommit ihåg haha.R Ragganof skrev:
Klicka här för att svara