Funderar på att skaffa innerfönster till min glasveranda(som är isolerade i övrigt).
Fönstren är treluftsfönster och min fundering är således hur gör man med lösa innerfönster då?
Har man ett 2 luftsfönster och 1 enlufts? Eller brukar man ha 3 st enluftsfönster?
Ett treluftsfönster blir ju alldeles för stort och får inte plats att ställas undan nånstans på sommaren sen.
Ett 2 luft tar ju rätt mycket plats det oxå.....
Hur brukade det vara förr i tiden?
En annan sak är oxå att jag vill sätta gångjärn på innerfönstren då blir det svårt att ha 3 treluftsfönster.
Iofs så är bara en av lufterna i varje treluft i ytterbågarna öppningsbara så det räcker ju om ett av innerfönstren är öppningsbar.
Men det jag egentligen vill åt med att ha innebågarna på gångjärn är att kunna ha tätningslister och lätt kunna ta ur och sätta i utan att slippa tejpa skruva mm.