Jag hittar inga trekantiga bastufönster, att sätta upp mot taknocken.

Finns det någonstans?
Kan man alternativt bara skära till ett glas och sätta trälister innanför och utanför, eftersom det ändå inte behöver vara så tätt och isolerande?

Finns det någonstans?
Kan man alternativt bara skära till ett glas och sätta trälister innanför och utanför, eftersom det ändå inte behöver vara så tätt och isolerande?
Bastufønster?
Vanliga fønster funkar alldeles utmärkt. Dörren bör vara av härdad glas, då den är något som man är bort i hela tiden. Alla våra bastun har helt vanliga fönster.
Mvh
Sakke
Vanliga fønster funkar alldeles utmärkt. Dörren bör vara av härdad glas, då den är något som man är bort i hela tiden. Alla våra bastun har helt vanliga fönster.
Mvh
Sakke
Hej,
Snygg bastu! Vilken utsikt!
Fönster i bastu bör vara av härdat glas. Ett sådant, med vinkel, satte vi in nyss i vår bastu. Då du har det vid taknocken lär det bli rätt varmt och därmed stor temp.skillnad mellan ute och inne - stora spänningar i glaset. Jag hade inte gått på vanligt fönster.
Notera att fönstret levereras omålat på insidan, då färgen inte klarar höga temperaturer. Dock vitlackerat på utsidan, om man vill. Vi beställde från XL-Bygg, men fönstret gjordes måttbeställt av Sunnerbo Fönster: www.sunnerbofonster.se
/Martin
Snygg bastu! Vilken utsikt!
Fönster i bastu bör vara av härdat glas. Ett sådant, med vinkel, satte vi in nyss i vår bastu. Då du har det vid taknocken lär det bli rätt varmt och därmed stor temp.skillnad mellan ute och inne - stora spänningar i glaset. Jag hade inte gått på vanligt fönster.
Notera att fönstret levereras omålat på insidan, då färgen inte klarar höga temperaturer. Dock vitlackerat på utsidan, om man vill. Vi beställde från XL-Bygg, men fönstret gjordes måttbeställt av Sunnerbo Fönster: www.sunnerbofonster.se
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/Martin
Klicka här för att svara