Jag hittar inga trekantiga bastufönster, att sätta upp mot taknocken.
23279f_d1e48ca3507f475b8dd91d4dbf448bb3~mv2.jpg

Finns det någonstans?
Kan man alternativt bara skära till ett glas och sätta trälister innanför och utanför, eftersom det ändå inte behöver vara så tätt och isolerande?

Bastufønster?
Vanliga fønster funkar alldeles utmärkt. Dörren bör vara av härdad glas, då den är något som man är bort i hela tiden. Alla våra bastun har helt vanliga fönster.
Mvh
Sakke

Vanliga fönster duger om de används som vanliga fönster...

Så det trekantiga kan vara vanligt glas men jag skulle använt härdat på de som går från golv till tak.

/ATW

Hej,

Snygg bastu! Vilken utsikt! :)
Fönster i bastu bör vara av härdat glas. Ett sådant, med vinkel, satte vi in nyss i vår bastu. Då du har det vid taknocken lär det bli rätt varmt och därmed stor temp.skillnad mellan ute och inne - stora spänningar i glaset. Jag hade inte gått på vanligt fönster.

Notera att fönstret levereras omålat på insidan, då färgen inte klarar höga temperaturer. Dock vitlackerat på utsidan, om man vill. Vi beställde från XL-Bygg, men fönstret gjordes måttbeställt av Sunnerbo Fönster: www.sunnerbofonster.se

Interiör av en bastu med träbänkar och ett vinklat fönster som visar utsikt över landskapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/Martin

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.