Här kommer en bild på min beskrivning av att böja den interna kopparledningarna.

Egentligen är det märkligt att dem har valt just den här lösningen då det är lått hänt att du gör dem för långa. Följer man urfasningen i verktyget som ingår så blir dem för tok för långa. Undra om det hade fungerat utan att böja ut och endast låta ”vingarna” från armaturen göra jobbet.

• Aluminiumprofil med flera spår och genomskärningar, visar kabelkanaler med kablar inuti. Grå bakgrund.
Har du kapat någon av skenorna

• Wow
El-Löken66
  • Laddar…
E
Vad händer här, lever du tråd skapare???

E El-Löken66 skrev:
Hallå igen.
Ursäkta! Jag glömde faktiskt svara.

Det har säkert sågats 5 stycken bitar cirka.
Jag har dragit spotlightens i skenan och blåst med tryckluft för att få bort möjliga metallflisor och det verkar fungera nu! Yeay

• Gilla
GK100
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Och du var förvånad på min fråga om kap :)

E
J jonaserik skrev:
Och du var förvånad på min fråga om kap :)
Detta med att kopparspån kan ställa till det har jag hört talas om. Bra det löste sig hursomhelst.

jordfelsbrytare reagerar oftast på elmotorer i elverktyg också om det bara handlar om koldamm.......Så känsligt kan det vara.

E El-Löken66 skrev:
Detta med att kopparspån kan ställa till det har jag hört talas om. Bra det löste sig hursomhelst.

Jag är rätt säker på att där har funnits metallspån som trilla ut då jag rensa skenan. Tack för hjälpen

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.