Hej,
håller på o renoverar min lägenhet och är i valet o kvalet om jag ska behålla min gas eller om den ska proppas för gott. Hur som så vill vi inte proppa om inte trefas är draget till lägenheten. Har redan varit i kontakt med föreningen och dom har inte koll. Eftersom vi inte har elspis så är trefasen nog inte dragen dit även om ugnen går på el så ser det inte ut som rätt uttag.
Nu till frågan, går det att se på elcentralen om vi har trefas i lägenheten? Har googlat som en galning men eftersom jag inte kan något om el så skulle det lika gärna kunna stå på ett helt annat språk. Jag lägger upp lite bilder så kanske någon vänlig själ skulle kunna se något som inte jag ser.
håller på o renoverar min lägenhet och är i valet o kvalet om jag ska behålla min gas eller om den ska proppas för gott. Hur som så vill vi inte proppa om inte trefas är draget till lägenheten. Har redan varit i kontakt med föreningen och dom har inte koll. Eftersom vi inte har elspis så är trefasen nog inte dragen dit även om ugnen går på el så ser det inte ut som rätt uttag.
Nu till frågan, går det att se på elcentralen om vi har trefas i lägenheten? Har googlat som en galning men eftersom jag inte kan något om el så skulle det lika gärna kunna stå på ett helt annat språk. Jag lägger upp lite bilder så kanske någon vänlig själ skulle kunna se något som inte jag ser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Du har 3 mätarsäkringar så du har trefas. Anläggningen ser modern ut. Har du en uppdaterad gruppförteckning? Modul 8-10 ser ut att vara en 3-polig säkring, alltså att den bryter alla tre om en löser ut. Jag gissat att den är dragen till spis, även om den inte används för det du har där nu.
Medlem
· Blekinge
· 12 216 inlägg
Många stjärnkockar tycker att gasspisar är överlägsna allt annat. Många hobbykockar betalar dyrt för en gasspis hemma.
Din mätare ser ut atta vara trefas.
Varför vill du byta?
Din mätare ser ut atta vara trefas.
Varför vill du byta?
20A som huvudsäkring verkar mycket,brukar räcka med 16A för en villa.
Så pulver har du o trefas.
Så pulver har du o trefas.
mest för att rören ser förjävliga ut och dom går längst med en vägg som ska ner så först måste vi proppa gasen, ta ner rören och sedan dra nya rör. Alltså lika med svindyrt, men hade gärna haft gas, det är rätt kul att laga mat på men vet inte om det är värt det om det finns trefas.T Thomas_Blekinge skrev:
skönt att höra, tack!!G Gramphos skrev:
Klicka här för att svara