Nästan lika bra som eternit!
 
Tack för info TiGGre !
Det var intressant att få veta att  treetex som sitter på väggarna i mitt hus kan ha sutit här från första början (1938 ). Viste inte att materialet användes redan på den tiden och gissade att det har tillkommit senare. Säg vad ni vill men lite nytta måste den göra eftersom  energiförbrukning i det gamla huset är överraskande (för mej) låg: ca 35kbm ved för värme+varmvatten vintertid, uppvärmt yta 270m2 + diverse utrymmen som hålls frostfritt. Grovt räknat blir det ca 20000 kWh/vinter. Väggarna är fortfarande i perfekt skick så treetex får stanna där den är ;).
gaia
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.