Apropå ingenting fick jag idag veta det bästa sättet att utnyttja trätex...
Man river ner det tränar det i 2*2cm bitar, dränker det i "tror det var t-röd" och använder det som braständare.........

Bland det smartaste jag har hört på länge.

Ps. har hela huset fullt av trätex........      (länge leve renoveringsgips) skål :)
 
HAHA den va inte dum.. har samma skit hemma jag oxå!!
Fast jag körde spån istället:)
 
Det är riktigt funkis faktiskt. Men egentligen behöver du knappt T-röden, även om det blir ytterligare fart. Riv isär skivan i mindre bitar, gärna lite avlånga. Släng in ett par nävar och på med de mindre stickorna till brasan, tänd och njut.

Har kört det med sådant som blev över från Trätexen. Dock har majoriteten fått sitta kvar under gipsen på ytterväggarna som extra isolering.

Att trätex är bra som braständare säger dock lite om materialet som ytskiktsmateial i våra hus och rum. Det är otroligt mycket bättre med gips ur brandsynpunkt.

//Micke
 
Men det va smidigt när man skulle renovera.. lister å sånt va bara plocka ner med händerna ;D
Sjukt att man kunde bygga med sånt förr
 
OK, det brinner bra, men jag tycker att texskivorna mot ytterväggen isolerar riktigt bra. Lätta är dom också.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.