5 719 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
trätex
Apropå ingenting fick jag idag veta det bästa sättet att utnyttja trätex...
Man river ner det tränar det i 2*2cm bitar, dränker det i "tror det var t-röd" och använder det som braständare.........
Bland det smartaste jag har hört på länge.
Ps. har hela huset fullt av trätex........ (länge leve renoveringsgips) skål
Man river ner det tränar det i 2*2cm bitar, dränker det i "tror det var t-röd" och använder det som braständare.........
Bland det smartaste jag har hört på länge.
Ps. har hela huset fullt av trätex........ (länge leve renoveringsgips) skål
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Det är riktigt funkis faktiskt. Men egentligen behöver du knappt T-röden, även om det blir ytterligare fart. Riv isär skivan i mindre bitar, gärna lite avlånga. Släng in ett par nävar och på med de mindre stickorna till brasan, tänd och njut.
Har kört det med sådant som blev över från Trätexen. Dock har majoriteten fått sitta kvar under gipsen på ytterväggarna som extra isolering.
Att trätex är bra som braständare säger dock lite om materialet som ytskiktsmateial i våra hus och rum. Det är otroligt mycket bättre med gips ur brandsynpunkt.
//Micke
Har kört det med sådant som blev över från Trätexen. Dock har majoriteten fått sitta kvar under gipsen på ytterväggarna som extra isolering.
Att trätex är bra som braständare säger dock lite om materialet som ytskiktsmateial i våra hus och rum. Det är otroligt mycket bättre med gips ur brandsynpunkt.
//Micke
Klicka här för att svara