Är detta bara början till ett trasigt kretskort??
Jag har ett 5 veckor gammalt Elektrolux kylskåp (ERE 34400X), nu har "dörrlampan" slutat fungerar och bakgrundsljuset i temperaturdisplayen har blivit sämre...
Jag såg något om detta för ett tag sen i forumet...men hittar det inte nu.

FLKR
 
I vårt fall började det faktiskt med att dörrlampan slocknade efter typ 5 sekunder, funkade sedan igen 5-8 s varje gång man öppnade dörren. Därefeter när det hade pågått i ett par vecko började displayen blinka i 2-4 sekunders takt. Då hördes också ett ljudligt klickande som lät som ett rlä. Det ljudet har jag aldrig hört vid normal drift, så jag antog att det var någon sorts automatsäkring.

Vårt skåp är tillverkat 2003, men köpt 2005 (utställningsexemplar i butiken). Enl reparatören så var det ett standardfel som i princip inträffade på samtliga skåp från den tiden. Men att det skulle vara fixat på de nyare korten. Så det borde inte kunna vara samma fel ni råkat ut för, just det felet får man nog förutsätta att Elektrolux fixat nu.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.