Hallå,

Skulle öppna fönstret häromdagen och fick handtaget i handen. Kan tyvärr inte ett jota om fönster eller hur de olika komponenterna hänger ihop. Försöker mest förstå:

1. Vad behöver bytas? Är det handtaget eller hela fönstret? Eller något annat?
2. Är det enkelt att laga själv eller bäst att ta in någon fönsterfirma?

Tack på förhand!
 
  • Trasigt fönsterhandtag hänger löst på ett stängt fönster, behöver reparation eller utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller ett lossnat fönsterhandtag, bredvid en öppning där handtaget varit monterat på fönstrets vita ram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönsterhandtag fastsatt vid fönsterkarmen med avtaget handtag som visar ett hål där handtagets mekanism ska vara.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du måste byta ut handtaget, det finns skruvar under kåpan på fästplattan som sitter kvar.
Mät fyrkantspinnen då den troligtvis är 7mm istället för 8mm som är standard i Sverige.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.