Hej!
har ett akut problem med låset i ytterdörren.
Plötsligt slutade vredet att funka, det bara spinner runt runt och låset är i det låsta positionen
Som betyder att ytterdörren inte kan öppnas...suck.
Jag har plockat bort vredet och vredsatsen insida och även låscylindern på utsida. Kan inte se något fel med dessa delar, och inga lösa skruvar inuti. Se bilderna.
Misstänker att någon del i själva låshuset (kistan?) är trasig, eftersom när jag vrider den (inuti) med en platt skruvmejsel, den bara vrider runt runt. Tyvärr kan jag inte inspektera låshuset eftersom låset är i på (dvs i låst läge).. Har någon haft likadant problem? Vad gör man?? Tacksam för att råd och hjälp!
Mvh JeffBeck
ps-Låset är ca. 10 år gammalt.
vridet bara vrider runt runt...
den också bara vrider runt runt...
cylindern verkar ok så långt jag kan se...men hur vet man?
har ett akut problem med låset i ytterdörren.
Plötsligt slutade vredet att funka, det bara spinner runt runt och låset är i det låsta positionen
Som betyder att ytterdörren inte kan öppnas...suck.
Jag har plockat bort vredet och vredsatsen insida och även låscylindern på utsida. Kan inte se något fel med dessa delar, och inga lösa skruvar inuti. Se bilderna.
Misstänker att någon del i själva låshuset (kistan?) är trasig, eftersom när jag vrider den (inuti) med en platt skruvmejsel, den bara vrider runt runt. Tyvärr kan jag inte inspektera låshuset eftersom låset är i på (dvs i låst läge).. Har någon haft likadant problem? Vad gör man?? Tacksam för att råd och hjälp!
Mvh JeffBeck
ps-Låset är ca. 10 år gammalt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Får bort Assa Abloy dörrhandtag
Fönster & Dörrar -
3 år gammalt Assa Abloy lås till entrédörren har plötsligt problem
Fönster & Dörrar -
Hur ska fjädern sitta, Assa Abloy 4565.?
Fönster & Dörrar -
Byte av gammalt trasigt låshus - ASSA2020 passar inte
Fönster & Dörrar -
Trasigt Assa Abloy dörrlås--kan någon hjälpa mig?
Fönster & Dörrar