Byggahus.se

Trasig styrenhet(?) till Cetetherm Mini och en massa frågor...

1. D
    Medlem · 10 inlägg

d95mlad

Medlem
    Hej,

Styrenheten (om det nu heter så? styrdon? ställdon?) på min Cetetherm Mini (artikelnummer 737801) verkar ha dött. Svarta lådan med en vridknap, bilden längst ner till vänster på sidan två... Först brummade det ordentligt från den i några dagar och det lyste rött istället för grönt från dip-switch luckan, men sen slutade den bara funka och inget lyser längre.

Lyckades få tag på en rådgivare från Cetetherm som sa att den tyvärr går inte längre att beställa bara den delen utan att man måste montera ett nytt styrsystem (artikelnummer AM12222S)...

Är det kanske ändå möjligt att hitta delen som ska bytas ut hos någon återförsäljare som har gamla grejer på lager? Var skulle jag söka då?

Vart vänder man sig överhuvudtaget för att få hjälp med inköp och montering av något sådant? En VVS firma? (Cetetherm jobbar inte direkt med privata personer)

Någon som har koll på vad det kommer att kosta mellan tummen och pekfingret? Är det kanske läge att fundera på att byta ut hela fjärrvärmecentralen (12 år gammal) om reservdelar ändå inte finns längre?

Tack!
    MP

2. D
    Medlem · 10 inlägg

d95mlad

Medlem
    I fall min terminologi är felaktig... :) Det är den svarta grejen med röda vridknappen som verkar ha dött.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    PXL_20210611_163503575.jpg

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.