Hej,
Jag fick en anmärkning av slamsugen på att avskiljaren är trasig. Mycket riktigt. Har identifierat den som en IFÖ Trapper 1100l enligt bygglovshandlingarna och det verkar vara svårt med reservdelar. Ska man ge sig på att laga glasfiber själv eller hur hade ni gjort?
Jag fick en anmärkning av slamsugen på att avskiljaren är trasig. Mycket riktigt. Har identifierat den som en IFÖ Trapper 1100l enligt bygglovshandlingarna och det verkar vara svårt med reservdelar. Ska man ge sig på att laga glasfiber själv eller hur hade ni gjort?
Det går att laga med glasfiber om du tycker det är ett kul hobbyprojekt.
Kolla också Blocket och Marketplace, ibland säljs gamla uppgrävda slamavskiljare och kanske har du tur och hittar en hel Trapper som du kan flytta reservdelen ifrån.
Kolla också Blocket och Marketplace, ibland säljs gamla uppgrävda slamavskiljare och kanske har du tur och hittar en hel Trapper som du kan flytta reservdelen ifrån.
Är det kanten upptill som givit sig och anmärkningen ä för den, ser ut att vara av enkel typ. Att laga med plast blir nog svårt. är det meningen att den ska täta upptill och hänga i betongen. Då kan det gå att med en plåtis hjälp göra en ring som fästes i befintlig del. Det som kan vara är att den befintliga delen har passerat bäst före datum och har blivit så spröd att det inte går att fästa något i den
Stämmer. Det är kanten upptill som gett sig. Både själva tankens kant (brun glasfiber) och avskiljaren (vit glasfiber). Risken var beskriven som att avskiljaren snart ramlar i tanken. Även locket till alltihop hade gett med sig så jag ger mig på ett försöka att armera och glasfiberspackla.J jonaserik skrev:Är det kanten upptill som givit sig och anmärkningen ä för den, ser ut att vara av enkel typ. Att laga med plast blir nog svårt. är det meningen att den ska täta upptill och hänga i betongen. Då kan det gå att med en plåtis hjälp göra en ring som fästes i befintlig del. Det som kan vara är att den befintliga delen har passerat bäst före datum och har blivit så spröd att det inte går att fästa något i den
Du kan försöka, men troligtvis har den tanken passerat bäst före datum, du får byta den mot en likvärdig utan att kontakta kommunen, under förutsättning att den nuvarande är godkänd tidigare för avlopp. Allt finns i bygglovshandlingen om du har den eller så finns det kopia på kommunen. Du kan börja med att begära ut dokumenten för din avloppsanläggning och läsa på.
Klicka här för att svara