4 955 läst ·
31 svar
5k läst
31 svar
Trasig Mirka slipkloss
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
Troligtvis en väl uttänkt strategi från Mirka. Reservdelslager är dyrt. Lite som Fiskars. Det mesta ser ut att kunna bytas, t.ex. sågblad på deras grensågar, men det finns inga reservdelar. Slit och släng.phl skrev:
Produkter som diskuteras: "grensågar"
Grensågar
Oavsett om du är en hemmafixare eller en professionell trädgårdsmästare, kommer vårt sortiment av grensågar att hjälpa dig att hålla din trädgård i toppform.
Läs mer
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Gogglade på padsaver http://www.mirka.com/sv/se/tillbehor2/SE_Pad_Saver/#/
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Är det "bara" en kardborreplatta? kostar liksom 200:- http://www.verkter.se/Slip-och-polermaterial/Slip-och-polerplattor/Mirka-8299702011-70x198-mm.htmlSnailman skrev:
Det är inte den där mjuka svampliknande saken som följer med när man köper ett startkit för 400:-?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Jag tolkar det som nåt slit och släng som man sätter mellan slippapperet och klossen som man använder ett tag och sedan byter ut (för att klossen ska klara sig längre) Så den borde vara rätt billig.
Den där plattan är något nytt fanns inte med när jag köpte mina satser.
Den där plattan är något nytt fanns inte med när jag köpte mina satser.
Redigerat:
Hej,
såklart kan alla få "vägledande info"
Vill dock som ngn skrev inte göra reklam.
Vårt vägledande katalogpris på padsavern är 158:- ex moms för en förpackning med 5st i (ca 40:- styck inkl moms) och är en slit och släng detalj i den bemärkelsen, men det spar bottenplattan enormt!
Finns att beställa hos de flesta färgfackhandlare. Mirka artnr 8299702011
såklart kan alla få "vägledande info"
Vårt vägledande katalogpris på padsavern är 158:- ex moms för en förpackning med 5st i (ca 40:- styck inkl moms) och är en slit och släng detalj i den bemärkelsen, men det spar bottenplattan enormt!
Finns att beställa hos de flesta färgfackhandlare. Mirka artnr 8299702011
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
Bra tips, Thommie! Elegant inlägg.