En pumpmotor slutade fungera idag.
Är den här kondensatorern trasig tror ni?
Har ingen aning om vad det är för grå klump, stenhård. Trodde det var lim men ser ut som om etiketten är uppvik så vet inte om det kommit inifrån.
Är den här kondensatorern trasig tror ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ingen aning om vad det är för grå klump, stenhård. Trodde det var lim men ser ut som om etiketten är uppvik så vet inte om det kommit inifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Den är nog körd om gegamojset kommer inifrån.
36 uF och dryga 400 volt, driftkondensator.
Protte
36 uF och dryga 400 volt, driftkondensator.
Protte
Bästa svaret
Skär bort "gegamojset", så ser du om det fattas plast i höljet och kanske även om det går att se lindningarna. Med största sannolikhet, så gör det just det. Ny kostar någonstans mellan 100-200:- beroende på inköpsställe.
Gegamojset ser ut att lyfta upp den transparenta etiketten med trycket.
Det syns vid några siffror och bokstäver, så den kodningen är nog rätt körd.
Det syns vid några siffror och bokstäver, så den kodningen är nog rätt körd.
Ja jag tyckte också att det såg ut som det, men det var så hårt så jag tänkte att det var nåt lim men det är nog så att den är körd, ska köpa en ny imorgonblackarrow skrev:
Klicka här för att svara