En pumpmotor slutade fungera idag.
Är den här kondensatorern trasig tror ni?
Kondensator till pumpmotor med stenhård grå klump vid uppvikt etikett, fråga om skada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har ingen aning om vad det är för grå klump, stenhård. Trodde det var lim men ser ut som om etiketten är uppvik så vet inte om det kommit inifrån.

En bilden visar en vit kondensator med en uppvikt etikett och en grå substans som ser ut att sippra ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den är nog körd om gegamojset kommer inifrån.
36 uF och dryga 400 volt, driftkondensator.

Protte
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Den är nog körd om gegamojset kommer inifrån.
36 uF och dryga 400 volt, driftkondensator.

Protte
Ja det är ju de jag inte vet riktigt
 

Bästa svaret

Skär bort "gegamojset", så ser du om det fattas plast i höljet och kanske även om det går att se lindningarna. Med största sannolikhet, så gör det just det. Ny kostar någonstans mellan 100-200:- beroende på inköpsställe.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Har en elfirma några 100m bort, så det får bli en ny imorgon
 
Gegamojset ser ut att lyfta upp den transparenta etiketten med trycket.
Det syns vid några siffror och bokstäver, så den kodningen är nog rätt körd.
 
blackarrow blackarrow skrev:
Gegamojset ser ut att lyfta upp den transparenta etiketten med trycket.
Det syns vid några siffror och bokstäver, så den kodningen är nog rätt körd.
Ja jag tyckte också att det såg ut som det, men det var så hårt så jag tänkte att det var nåt lim men det är nog så att den är körd, ska köpa en ny imorgon
 
Funkade fint med en ny kondensator för 135:-
 
  • Gilla
Alfredo och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.