Jag har ett gammalt bord med perstorpsplatta i virrvarrmönster. Tyvärr hade den plastkant som fanns runtomkring lossnat och jag har därför tagit bort den och temporärt ersatt med eltejp. Det är dock ingen optimal lösning så jag undrar om någon har tips på vart man kan hitta nya kanter eller någon hantverkare som reparerar dylika bord?
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Vanligt var ju en T formad plastlist intryckt i ett spår i skivan.
Protte
Protte
Ah, tack för förslag men var kanske otydlig när jag förklarade; det är som en masonitskiva med virrvarmönster på och vitgrå-målat underrede. Bifogar bild så blir det nog mer klart
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 3 552 inlägg
Har du kvar den gamla listen är det väl inget som hindrar dig från att limma tillbaka den ?
Testa att googla efter kantlist och antalet mm som din skiva är tjock.
Ex https://www.bauhaus.se/kantlist-vit...jmrMXeWtGP00xP8uR1EPPzw5NE7ZRFcsaAuoDEALw_wcB
Kasnke ser rimlig ut. Så brukar man bara värma på med strykjärn eller liknande
Ex https://www.bauhaus.se/kantlist-vit...jmrMXeWtGP00xP8uR1EPPzw5NE7ZRFcsaAuoDEALw_wcB
Kasnke ser rimlig ut. Så brukar man bara värma på med strykjärn eller liknande
I InsidersUnited skrev:
Har exakt samma problem och undrar om du hittat någon list? Min gamla lust sitter kvar men är lite skadad här och där och ser inte så fin ut. Det gör däremot själva bordsskivan, så den vill jag gärna ha kvar med en ny list.F Fjkarin skrev:Jag har ett gammalt bord med perstorpsplatta i virrvarrmönster. Tyvärr hade den plastkant som fanns runtomkring lossnat och jag har därför tagit bort den och temporärt ersatt med eltejp. Det är dock ingen optimal lösning så jag undrar om någon har tips på vart man kan hitta nya kanter eller någon hantverkare som reparerar dylika bord?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden