10 546 läst ·
36 svar
11k läst
36 svar
Trasig hydropress eller pump?
Pratade med Avanti i Vallentuna om rengöring. Han sa att man fixar det själv om man är lite händig. Det var inte så många delar. Om man radar upp dom i ordning så var det inga problem. Annars var det bara att lägga dom i en påse och komma lämna in den. Man kanske skulle våga sig på detta i helgen...
Jag ska testa. Jag är rätt teknisk av mig sån det går nog bra. För att få upp pumpen hade han en stav med gänga i botten 1". Glömde kolla om det var in- eller utvändig?
Eller så tar jag vatten från Mälaren 250 meter bort. Vore skönt att slippa filter för järn, kalk och uran...
Eller så tar jag vatten från Mälaren 250 meter bort. Vore skönt att slippa filter för järn, kalk och uran...
Då har jag plockat isär pumpen och gått igenom alla delar. Väldigt enkel konstruktion.
Jag kan konstatera att pumpen är trasig. I princip varje pumpsektion är sliten. Jag funderar på om detta inte är ett fabrikationsfel? Ska knappast bli den förslitningen? Ska kontakta Grundfos och se vad dom säger.
Jag kan konstatera att pumpen är trasig. I princip varje pumpsektion är sliten. Jag funderar på om detta inte är ett fabrikationsfel? Ska knappast bli den förslitningen? Ska kontakta Grundfos och se vad dom säger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara