Hej,

Har nyligen flyttat in till en 40-talslägenhet (bostadsrätt) i Stockholm. Alla fönster och dörrar har utanpåliggande stångspanjoletter (vilket jag inte är van vid). Nu lyckades en bit på låset/haspen gå av.

får det att laga tror ni? Vem skulle kunna laga något sådant? Om inte, går det att byta ut bara en del? Om jag måste byta ut hela, hur gör jag det?

Ja, HJÄLP helt enkelt!

/Lina
 
  • Hand håller en liten metallbit, fönster i bakgrunden, prydnadssaker på fönsterbrädan, inomhus, suddig och dunkel bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En person som håller i en låst dörr med en nyckel, en vit propellhatt hänger på handtaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Lina Dar
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Det säljs lösa Spanjoletthandtag (klinka) 5646 som kan bytas men det är den dyraste detaljen i hela spanjoletten.
Ett tips är att fråga BRF om det har reservdelar eller avtal med någon för reparation/underhåll.
För referens kostar den 1839kr hos theofils med butik i Årsta som brukar ha dom på hyllan.
[länk]
[länk]
Tusen tack för hjälp och tips☀️☀️☀️
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.