P
Jo då finns

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
P
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
65/45?
Hur många sladdar går det till den?

P
Vita plasten har nummer
1118397007

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Hur många sladdar går det till den?
Tre stycken, två grövre och en klenare...

P
Då skall den bara klicka en gång

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vad gör man med de här trasiga plastplupparna då? Går dom att köpa/byta?
Om plastpluppen är till för att fästa fjädern i skulle jag nog testat att ersätta den med en skruv istället om det går att fästa på lämpligt ställe. Eller en fullösning med buntband kanske. Men ska du ändå beställa andra delar lär ju inte två plastpluppar kosta så mycket...

Dheri Dheri skrev:
Om plastpluppen är till för att fästa fjädern i skulle jag nog testat att ersätta den med en skruv istället om det går att fästa på lämpligt ställe. Eller en fullösning med buntband kanske. Men ska du ändå beställa andra delar lär ju inte två plastpluppar kosta så mycket...
Ja, fjädrarna är rätt kraftiga, plasten lär ju gå sönder igen.... Får fundera om det går att lösa på något annat sätt kanske ... Lutar åt vajer istället för snöre ..

P
Plasten är förbättrad
Jag har aldrig varit med om att någon av dessa komponenter gått sönder en andra gång
Dessutom är det väl mer troligt att något annat går sönder först...

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
P
Dheri Dheri skrev:
Inte fästa det är en glidbana för snöret

electroluxaren skrev:
Inte fästa det är en glidbana för snöret
Jag tänkte mig ett kullager ... :)
Kanske är overkill, men men .... ska kolla vad de plastplupparna kostar först....

Är de svåra att sätta i de nya plupparna?

P
Dom klickar dit inga problem

• Gilla
BigR och 1 till
  • Laddar…
Totalt skulle två snören, två plastpluppar och två plåtbitar kostat lite över tusenlappen . .

Köpte två små block på biltema och rotade lite i skrotlådan.... Hittade en tunn vajer från nån Ikea-gardinupphängningsanordning och slaktade två sockerbitar som blev vajerlås... En plåtbricka med nyckelhål (följer med Ikea bokhyllor, för att skriva fast dem i väggen) fick sköta kraftöverföringen från luckan till vajern....

• Gjord-lösning för kraftöverföring med vajer och omgjorda delar från Ikea-produkter fästa vid en mekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 3 till
  • Laddar…
Total kostnad 40 spänn....

• Olika byggbeslag och en metallskena på en mörk bakgrund, representerande ett budgetprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
P
snyggt

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
snyggt
Tackar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.