Hej!

Har ett problem med vår trappa, det började med att delen precis över det översta trappsteget har blivit lös och rör sig när man går på den (se första bilden). Tänkte inte så mycket mer på det men när jag analyserade problemet lite mer insåg jag att hela trappan har "satt" sig 0.5-1 cm.

Känns lite oroväckande! Så jag rev loss masoniten under trappan för att se vad som kan ha hänt. Hittar inget uppenbart. En konstigt grej är att vangstycket som går längs väggen inte verkar vara fastskruvat i väggen. Är det normalt? Jag antar att trappan bärs upp av att den lutar mot väggen (som en stege).

Vad kan ha hänt, har vangstycket krympt? :)

EDIT: Ser att bilderna blev upp och ner..
 
  • bild.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild (1).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild (2).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.