Vi kommer att ha vardagsrummet nedsänkt 60 cm jämfört med köket. Vi vill ha en trappa som är ca 1,5 m bred. Hur har ni andra löst det? Har ni beställt någonstans eller har ni byggt en egen?
Vi kommer även att ha öppet mellan kök och vardagsrum och behöver då ha ett räcke av något slag eller en halvvägg. Hur har ni gjort? Lite bilder vore kul :-*
Vi kommer även att ha öppet mellan kök och vardagsrum och behöver då ha ett räcke av något slag eller en halvvägg. Hur har ni gjort? Lite bilder vore kul :-*
JAA mer bilder! Kom igen nu, jag vet ju att ni är flera som sitter på snygga lösningar hemma!
En halvvägg med bred "fönsterbräda" är definitivt ett alternativ. Hittade några inomhus-räcken på lundbergs.com men de var lite tråkiga i min smak.
En halvvägg med bred "fönsterbräda" är definitivt ett alternativ. Hittade några inomhus-räcken på lundbergs.com men de var lite tråkiga i min smak.
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Varför inte en halvvägg med inbyggt sideboard??!! Väggen kanske ska gå upp 15-20 cm över kanten på sideboardet i så fall. Med sideboard menar jag ett byggt av köksskåp (väggskåp för att få bra höjd och mindre djup) med föreslagsvis vitrindörrar. Nedan ser du bild på vårt som inte står vid en halvvägg med du ser vad jag menar med sideboard.
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Fast jag menade att du skulle ha en halvägg bakom sideboardet! Som går upp 15-20 cm över kanten. Då får du som en extra "hylla" oxå!
Vi har en lösning som kanske liknar den du är ute efter. Vardagsrummet ligger 0,5 m lägre än kök/matplats och trappan är väl ca 1,5 m bred. Mellan matplats och vardagsrum har vi en platsbyggd hylla med bänkskiva, den fungerar som bokhylla mot vardagsrum/läshörna och kommer att ha förvaringslådor mot matplats.
Det finns några bilder på min fotolänk som visar trappan, jag hade inte byggt hyllan när bilden togs.
Det finns några bilder på min fotolänk som visar trappan, jag hade inte byggt hyllan när bilden togs.