8 181 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
Träpanel på leca, hur regla?
Mitt garage är bygg helt i Leca, och hade tänkt klä in yttersidan med panel för att det ska gå ihop med huset. Anledningen till att vi byggde i Leca, är att jag har en altan på ovansidan garaget. http://huset.stara.se/#category5.
Då jag reglar upp, för panelen, måste jag ha något mellan leca blocken och regeln då, eller? Har ni någe andra tips, emottages med tacksamhet?
Då jag reglar upp, för panelen, måste jag ha något mellan leca blocken och regeln då, eller? Har ni någe andra tips, emottages med tacksamhet?
Jag är ingen expert, men påstår detta:
1: Du bör ha ngt mellan Leca och trä.
2: Du måste säkerställa ventilationen bakom panelen.
Eftersom du skall ha stående panel (eftersom huset har det) hade det bästa varit om du kunde få ngn form av plastdistanser bakom reglarna. Då får du ju en luftspalt där luften kan röra sig fritt i alla riktningar. Se till att du har öppet i botten av panelen samt uppe vid taket (ev med musband/nät för att slippa insekter mm bakom panelen)
1: Du bör ha ngt mellan Leca och trä.
2: Du måste säkerställa ventilationen bakom panelen.
Eftersom du skall ha stående panel (eftersom huset har det) hade det bästa varit om du kunde få ngn form av plastdistanser bakom reglarna. Då får du ju en luftspalt där luften kan röra sig fritt i alla riktningar. Se till att du har öppet i botten av panelen samt uppe vid taket (ev med musband/nät för att slippa insekter mm bakom panelen)
Precis, du behöver ju få ut spikregeln ngn cm från Lecan så att du får ventilation bakom panelen. Antingen kan du köra med träklossar med syllpapp bakom, men det enklaste hade väl varit med ngn form av plastdistanser sum du skruvar reglarna rakt igenom.
Klicka här för att svara