Någon som har erfarenhet av att transportera hem ett helnät armering (6150) själv? Funderar på att lägga det uppe på ett ”normalstort” släp, utan grindar, men någon som kan intyga att det funkar?

Kommer bara behöva köra en liten landsväg hem i typ 1,5 mil.

Jag hade kortvariga planer på att göra så men avråddes. Jag byggde ett enklar stöd av några gamla trallbrädor så att nätet inte skulle gunga så mycket. För egen del var det viktigaste att få hem det i sin fulla längd så jag klöv det en gång vilket gjorde det bekvämare. Efter detta kände jag att det var lugnt och transporten gick bra.

• Gilla
Jokmok
  • Laddar…
T TryBran skrev:
Jag hade kortvariga planer på att göra så men avråddes. Jag byggde ett enklar stöd av några gamla trallbrädor så att nätet inte skulle gunga så mycket. För egen del var det viktigaste att få hem det i sin fulla längd så jag klöv det en gång vilket gjorde det bekvämare. Efter detta kände jag att det var lugnt och transporten gick bra.
Okej, ja jag behöver också bara fulla längden så det låter som en rimlig lösning.

Om jag förstår dig rätt så klöv du i önskad bredd, la trall på släpet som stöd och sen på med delarna uppe på trallen?

• Gilla
TryBran
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.