tja, ta 2 st bruna fk kablar och 2 st blåa, sätt ihop 3 st av samma färg med topklämma av tycke.
Eller om det ska vara synlig kabel, så ta "lampsladd, 2x0,75" istället.
Men var sitter trafo? Har den anslutningskabel nu, eller ska du skruva dit kabel. Hur ska kabel ligga, synlig? i rör.
På nåt sett känns det som om detta känns svårt, gör det inte själv.
Men man får säkert inte göra det själv ändå.
Eller om det ska vara synlig kabel, så ta "lampsladd, 2x0,75" istället.
Men var sitter trafo? Har den anslutningskabel nu, eller ska du skruva dit kabel. Hur ska kabel ligga, synlig? i rör.
På nåt sett känns det som om detta känns svårt, gör det inte själv.
Men man får säkert inte göra det själv ändå.
Jag ska ha allt under det nya gipstaket, och de 2 trafoerna ska vara lösa under taket.
Sen ska alltså kablarna från de båda trafoerna bli till en och ska in till el-dosan.
En elektriker ska göra det men jag vill veta vad jag ska köpa så jag redan är förberedd och sen hur han gör det, underlättar då jag vet hus jag ska dra vp-rören.
Tack
Sen ska alltså kablarna från de båda trafoerna bli till en och ska in till el-dosan.
En elektriker ska göra det men jag vill veta vad jag ska köpa så jag redan är förberedd och sen hur han gör det, underlättar då jag vet hus jag ska dra vp-rören.
Tack
Du har inte funderat på att fråga elektrikern? Mycke kan du nog få hjälp med här men jag tror inte du kan få hjälp med att läsa din elektrikers tankar här...........evoline skrev:Jag ska ha allt under det nya gipstaket, och de 2 trafoerna ska vara lösa under taket.
Tack
Klicka här för att svara