Skall inreda min vind 2+1 rum, har lösull på vinden 500mm, har tänkt att trycka ihop bef.lösull där golv skall ligga+95mm skiva för att komma upp till 145mm golvbjälklag (se bild.)
Är det någon som har erfarenhet av ihoptryckt lösull?
Hur blir ljudisolering med ihoptryckt lösull +95mm skiva mot undervåning?
Är det någon som har erfarenhet av ihoptryckt lösull?
Hur blir ljudisolering med ihoptryckt lösull +95mm skiva mot undervåning?
Ljudisoleringen är nog inget direkt bekymmer. Däremot tappar du värmeisoleringsförmåga om du trycker ihop lösullen. Det är luften i isoleringen som isolerar. Isoleringens uppgift är att luften står still inne i isoleringen. Om du pressar ihop isoleringen så pressar du ut luft och därmed isoleringsförmåga.
Klicka här för att svara
