Skall tillverka egna hyllplan till ikeakonsoller
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30173339/

Tjockleken skall vara ca 25mm och djupet gärna 190mm alternativt 280mm. Längden spelar ingen större roll så länge den inte är under 500mm.
Det viktiga är att tjockleken stämmer.

Har letat efter billig bänkskivor eller liknande som är 25mm hos bland annat ikea och har tyvärr bara hittat 27mm.

Angående material så har jag faktiskt inte bestämt mig alls.
Kan tänka mig ljus såväl som mörka träslag.

Saknar bil så bli ett ganska stort projekt att åka runt till alla byggvaruhus bara för att leta.

Tacksam för svar.

Har tyvärr inget bra tips om var du hittar bra hyllplan. 25mm känns ganska ovanligt. 18 eller 27 är de vanliga måtten på limträ. Men det går säkert att hitta någonstans.

Däremot är jag väldigt nyfiken på vad det är som gör att de måste vara precis 25mm. Är det måtten på konsolen så borde ju ikea ha matchande hyllplan.

Beställ från snickeri i närheten i det träslag du önskar med leverans.
Vill man ha speciella mått och inte har egna maskiner så är det en väldigt bra lösning.

En idé är ju att det brukar finnas massiva trägolv med tjocklek 25 mm. Byggmax tror jag t.ex har 25x160. Det gör du en skiva av ganska fort, om du kan fästa detta direkt i konsolerna, alternativt om några slags ribbor på undersidan är ok.

Antog att det blir ganska dyrt att beställa från ett snickeri.
Golvet kanske skulle kunna vara en idé.

Ikeas matchande hyllor finns bara i vitt och svart och ser riktigt tråkiga ut tyvärr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.