13 901 läst ·
37 svar
14k läst
37 svar
Trall med fris eller utan?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Det är ju verkligen i högsta grad ömsesidigt. 😉😂Rejäl skrev:
Precis som jag skrev så borde där vara två stycken så vardera golv hade sin egen fris (inramning) men det är ju en smaksak precis som det mesta. 😉Rejäl skrev:
Skillnaden är att du skrev till mig, som vanligt ska du bara tjafsa i oändlighet, du är ignorerad från o med nu😉Paul-Staffanstorp skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Jag VET att en fris läggs i ytterkanterna av ett golv och du kan få kalla det vad du vill men jag fortsätter kalla även denna för en fris då det är ytterkanter av två golv i samma nivå.Rejäl skrev:
Man kan kalla den brädan för en sektionsavdelare om man hellre föredrar det men den avdelar och inramar fortfarande två golvytor. 😉
...och poängen i alltihop hade inte ens med ordet fris betydelse att göra utan att det INTE är generalskarvar !! 🙃
Då kunde du svarat på det istället ! 🙏😉
Skicka in till nyordslistan: ”friserad mellanliggare”.
Själv har jag två, en på vardera sida av dörren så det blir som en gång rakt ut med en trall på vardera sida. Det var rätt smart för dessa brädor var mer slitna och nu kunde jag byta dem enbart några år innan resten och det ser helt OK ut med denna ”gång” i ljusare färgning.
Själv har jag två, en på vardera sida av dörren så det blir som en gång rakt ut med en trall på vardera sida. Det var rätt smart för dessa brädor var mer slitna och nu kunde jag byta dem enbart några år innan resten och det ser helt OK ut med denna ”gång” i ljusare färgning.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Inglasad altan med trall, ska man lägga laminat golv eller matta ?
Altan & Uteplats -
Cellplast/Vindpapp under trall i uterummet eller inte?
Altan & Uteplats -
Mini-FTX eller Friskluftsventil i litet utrumme?
Ventilation -
Dubbel fris med 120 men 145 breda trall
Altan & Uteplats -
Dold eller synlig trallskruv???
Altan & Uteplats