Produkter som diskuteras: "trallskruven"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
2x28 eller 2x34 och 42 mm skruv funkar fast regeln gör det självklart mer stadigt. Kommer man inte åt undersidan så är en bit trall lättare att bända ner och hålla fast än en regel. jag vet däremot inte varför jag antog att man inte kom åt undersidan.Alfredo skrev:
Redigerat:
Vi struntar i varför det blev så, hur fixar man till det?Z z_bumbi skrev:
Vad händer om du lossar den bortre brädan och sen sätter en skruv mitt i för att dra ner den och trycka ut kupningen? Har virket torkat så dränk brädan i vatten och sätt en plastpåse över ett dygn eller så. Iofs bäst att vänta tills det blir varmare
Jag gissar att du kan dra ner brädan en bit och sen gäller det bara att ha virke som ör torrt nog under som håller för kraften.
Slipa funkar men du får färgskiftningar. Testa på en spillbitaäbom du kan dämpa skillnaden med en ljus bets eller pigmenterad träolja.
Jag gissar att du kan dra ner brädan en bit och sen gäller det bara att ha virke som ör torrt nog under som håller för kraften.
Slipa funkar men du får färgskiftningar. Testa på en spillbitaäbom du kan dämpa skillnaden med en ljus bets eller pigmenterad träolja.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden