Det lär vara oisolerad platta, om det mot förmodan är lite isolering så är det för lite.
Vi hade turen att betonggolven i vår källare vad gjutna i två lager/omgångar, dels själva plattan dels ett övre lager. Jag bilade bort det övre lagret och lade in passivt ventilerat uppreglat golvsystem med 45 mm isolering hängandes mellan reglarna, på reglarna lades golvspånskivor och parkett ovanpå. Golvet håller sig varmt av rumsluften.