Vill ha lite tips på hur man ska tänka på när man vill lägga trägolv med elvärme i källare med betong golv. Kan inte tänka mig att det är isolerat. Hus är byggt på 70. Vil gärna ha vart man kan köpa material också.
 
Det lär vara oisolerad platta, om det mot förmodan är lite isolering så är det för lite.


Vi hade turen att betonggolven i vår källare vad gjutna i två lager/omgångar, dels själva plattan dels ett övre lager. Jag bilade bort det övre lagret och lade in passivt ventilerat uppreglat golvsystem med 45 mm isolering hängandes mellan reglarna, på reglarna lades golvspånskivor och parkett ovanpå. Golvet håller sig varmt av rumsluften.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.