Tänkte bygga träspång ner till bilen från huset skulle det gå med träram och jordskuv typ

RoTe
Helt omöjligt att veta vad du har för mark men det funkar säkert.

RoTe RoTe skrev:
Helt omöjligt att veta vad du har för mark men det funkar säkert.

• Stig i skogen med grönt gräs och buskar längs kanterna, små stenar på marken och röd tegelsten vid en tröskel mitt på stigen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Vad var tanken med skruven? Hålla fast brädbitarna så de inte blåser bort eller?

Hej och välkommen till Byggahus!

Det funkar nog om du kan få ner jord skruvarna i backen.

Närmast att det blir stabil gång för kärror och vagnar att dra upp för backen en typ spånggång det är en ganska brant lutning .. tänkte med lite avsatser och några trappsteg

Avstå trappor om du ska dra upp kärror och vagnar

RoTe
B Benny Klas skrev:
Närmast att det blir stabil gång för kärror och vagnar att dra upp för backen en typ spånggång det är en ganska brant lutning .. tänkte med lite avsatser och några trappsteg
Då måste du ju ha lite bredd på den och då skulle jag gissa att det blir stadigt nog om du bara lägger den på marken eller på plattor på marken. Men det är ju enkelt att testa innan du bygger hela.

RoTe RoTe skrev:
Då måste du ju ha lite bredd på den och då skulle jag gissa att det blir stadigt nog om du bara lägger den på marken eller på plattor på marken. Men det är ju enkelt att testa innan du bygger hela.
Ja jag tänkte typ 80-90 cm bredd

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.