72 510 läst ·
163 svar
73k läst
163 svar
Trafikverket tänker till ...
Nej, bråka om deras redan gjorda passager tänker jag inte göra. Det har inte lämnat några bestående skador. Frågan det gäller är deras framtida access och framförallt gäller det principen att anlägga sådant här utan att ens informera om det.
Helt rätt @mexitegel bråka inte om gjort.
Men instämmer fullständigt i att någon form av information borde gjorts, riktigt dåligt agerat.
Jag skulle inte jobba för ett servitut, det ger förvisso en trolig monetär ersättning men påverkar ju också negativt på en ev framtida ombyggnation av p-plats (eller om det var grusad yta, minns inte riktigt).
Men instämmer fullständigt i att någon form av information borde gjorts, riktigt dåligt agerat.
Jag skulle inte jobba för ett servitut, det ger förvisso en trolig monetär ersättning men påverkar ju också negativt på en ev framtida ombyggnation av p-plats (eller om det var grusad yta, minns inte riktigt).
Bara för att visa från ”andra sidan” vad vi kan ha att handskas med ibland. Enligt tumstocken stod den på ca 2m avstånd från närmsta räl...
Förstår att det är bättre sikt där än 3m bakåt men de som har byggt denna har gjort det i spårområde dvs förbjudet för obehöriga att vistas där. En fin faktura som landade på ca 5-6000kr enbart för att åka ut och försiktigt välta tornet. Det var tvunget att tas bort eftersom det var så nära spåret.
Hoppas det löser sig för dig, TS, och ursäkta ett sidospår.
Förstår att det är bättre sikt där än 3m bakåt men de som har byggt denna har gjort det i spårområde dvs förbjudet för obehöriga att vistas där. En fin faktura som landade på ca 5-6000kr enbart för att åka ut och försiktigt välta tornet. Det var tvunget att tas bort eftersom det var så nära spåret.
Hoppas det löser sig för dig, TS, och ursäkta ett sidospår.
M Myzan87 skrev:Bara för att visa från ”andra sidan” vad vi kan ha att handskas med ibland. Enligt tumstocken stod den på ca 2m avstånd från närmsta räl...
Förstår att det är bättre sikt där än 3m bakåt men de som har byggt denna har gjort det i spårområde dvs förbjudet för obehöriga att vistas där. En fin faktura som landade på ca 5-6000kr enbart för att åka ut och försiktigt välta tornet. Det var tvunget att tas bort eftersom det var så nära spåret.
Hoppas det löser sig för dig, TS, och ursäkta ett sidospår.
Om man lägger sig mitt på spåret så kan man öva långhållsskytte
