Nej, bråka om deras redan gjorda passager tänker jag inte göra. Det har inte lämnat några bestående skador. Frågan det gäller är deras framtida access och framförallt gäller det principen att anlägga sådant här utan att ens informera om det.
 
  • Gilla
Bettan74 och 2 till
  • Laddar…
Helt rätt @mexitegel bråka inte om gjort.
Men instämmer fullständigt i att någon form av information borde gjorts, riktigt dåligt agerat.

Jag skulle inte jobba för ett servitut, det ger förvisso en trolig monetär ersättning men påverkar ju också negativt på en ev framtida ombyggnation av p-plats (eller om det var grusad yta, minns inte riktigt).
 
Sätt en motsvarande grind på din sida i ett photoshoppat foto i mailet, så får du nog svar snabbt...:)
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 7 till
  • Laddar…
Bara för att visa från ”andra sidan” vad vi kan ha att handskas med ibland. Enligt tumstocken stod den på ca 2m avstånd från närmsta räl...

Förstår att det är bättre sikt där än 3m bakåt men de som har byggt denna har gjort det i spårområde dvs förbjudet för obehöriga att vistas där. En fin faktura som landade på ca 5-6000kr enbart för att åka ut och försiktigt välta tornet. Det var tvunget att tas bort eftersom det var så nära spåret.

Hoppas det löser sig för dig, TS, och ursäkta ett sidospår.
 
  • En improviserad träställning invid en järnväg omgiven av gröna träd, nära spårområdet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RoTe och 3 till
  • Laddar…
Ja, jösses :oops:.Men inte ser det ut att vara något sidospår? :rofl::crysmile::crysmile:
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
D09
M Myzan87 skrev:
Bara för att visa från ”andra sidan” vad vi kan ha att handskas med ibland. Enligt tumstocken stod den på ca 2m avstånd från närmsta räl...

Förstår att det är bättre sikt där än 3m bakåt men de som har byggt denna har gjort det i spårområde dvs förbjudet för obehöriga att vistas där. En fin faktura som landade på ca 5-6000kr enbart för att åka ut och försiktigt välta tornet. Det var tvunget att tas bort eftersom det var så nära spåret.

Hoppas det löser sig för dig, TS, och ursäkta ett sidospår.

Om man lägger sig mitt på spåret så kan man öva långhållsskytte ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Antar man behöver anväda spårljusammunition?
 
  • Haha
  • Gilla
VidarH och 3 till
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Om man lägger sig mitt på spåret så kan man öva långhållsskytte ;)
Eller lära sig att spåra.:p
 
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Ännu en tråd som spårar ur... ;)
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, jösses :oops:.Men inte ser det ut att vara något sidospår? :rofl::crysmile::crysmile:
Det finns folk till allt, det är en sak som är säker! :crysmile:
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ännu en tråd som spårar ur... ;)
Snarare tycker jag att man uppvisar ett föredömligt sätt på humor kombinerat fantasi...:)
 
JanneJanne123
Läs mitt inlägg igen, långsamt. :D
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Läs mitt inlägg igen, långsamt. :D
Spårhumor...:)
 
JanneJanne123
Alternativt att du inte såg ett spår av humor i mitt inlägg, ber om ursäkt i så fall.
 
  • Gilla
frawer
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Alternativt att du inte såg ett spår av humor i mitt inlägg, ber om ursäkt i så fall.
Eller var det tvärt om...:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.