113 180 läst ·
1 851 svar
113k läst
1,9k svar
Trafikkaos på E22 - vad var det som gick fel?
I Sverige är vi ca 125,000st yrkeschaufförer.AndersPS skrev:
Och ytterligare 50,000st behövs i oerhörd närtid.
Förringar du dessa?
2022 omsatte den svenska åkerinäringen 205 miljarder.
Enligt mig är dessa chaufförer värda mer betalt då dessa har en enormt viktig samhällsfunktion.
https://allastudier.se/jobb-o-lön/8913-lastbilschaufför
Hur ska du annars du kunna köpa din mjölk på Ica?
Hur ska du annars kunna köpa en ny telefon?
Eller för den delen knappa hem varor bakom din skärm med hemleverans?
Redigerat:
Jo varför då? en utländsk långtradare anländer och får stopp efter några mil utanför Helsingborg eftersom Trafikverket och deras väghållare inte saltat en viktig Europaväg. Uselt egentligen!AndersPS skrev:
Avtalet är offentligt, maila registratorn på Trafikverket och begär det. Enstaka detaljer kan vara maskade, men det mesta ska vara tillgängligt. Men då måste man ju fråga efter det…P paralun skrev:
Hur kan det vara uselt att trafikverket inte saltar i en oerhört oväder med stora mängder snö?P paralun skrev:
Om man bara blickar bortom horisonten inom sektorn transport så åker man långväga för att undvika oväder inom sjöfarten...
Det finns ett enormt ansvar på den som framför sitt fordon att ha koll på sin utrustning, men samtidigt ha koll på väderleken för sitt planerade körschema.
Det kan inte alltid vara "någon annans ansvar" för sin egen framdrift som många verkar tycka.
Sanningen är att dessa 50.000 alla kommer att vara svenskar i minst tre generationer. Eller hur? 😉Krilleman skrev:
I Sverige är vi ca 125,000st yrkeschaufförer.
Och ytterligare 50,000st behövs i oerhörd närtid.
Förringar du dessa?
2022 omsatte den svenska åkerinäringen 205 miljarder.
Enligt mig är dessa chaufförer värda mer betalt då dessa har en enormt viktig samhällsfunktion.
[länk]
Hur ska du annars du kunna köpa din mjölk på Ica?
Hur ska du annars kunna köpa en ny telefon?
Eller för den delen knappa hem varor bakom din skärm med hemleverans?
Förringar? Nej, verkligen inte. Men sanningar är sanningar, och det var du som ville prata om dem.
Sanningen är att Sverige går åt helvete utan invandringen. Sen går det åt helvete helt utan kontroll, jag är bara lite trött på ”sanningskommentarer” och smågnällig på kvällen.Krilleman skrev:
Hur många generationer du får tillgodoräkna dig? Va? Tre generationer svenskar är ganska lätt att förstå.
Det blir nog bra, men många inlägg😂AndersPS skrev:
Det är din åsikt.AndersPS skrev:
Inte alla delar den. Inte heller reflekterar den sanningen om du kikar i verkligheten.
Beträffande generationerna så är det ämnet väldigt intressant.
Men du verkar trippa på tå där.
Jag trodde inte det behövde någon ytterligare förklaring. Tre generationer svenskar är väldigt tydligt, vi har inte under den tiden har något krig som ändrat landsgränser.Krilleman skrev:
Men det är nog en diskussion vi får be moderator lufta till din egen tråd.