Hej,
Jag tenderar att lyssna på musik allt mer via min laptop. Har ett par schysta datorhögtalare som jag via sladd kopplar in i laptopen. Nu har jag dock tröttnat på det bökiga att ha en sladd liggande på golvet mellan högtalarna och laptopen, där jag nu söker nån trådlös variant. Skulle därför vilja ha råd och tips utifrån 2 aspekter:

1) Behålla de gamla högtalarna men nån trådlös "ad-on-variant" där jag dels sätter på nån "grej" på högtalarsladden som i vanliga fall sätts i i datorns högtalaruttag, samt en motsvarande "grej" som jag pluggar in datorns hörlursuttag eller USB-port. Dessa 2 "grejer" kommunicerar sen med varandra trådlöst.
Dock får inte den "grejen" som man pluggar in i laptopen vara för klumpig då laptopen är fram och bärs runt i huset.
Om denna "ad-on-variant" kommunicerade trådlöst via blåtand så behöver man ju inte en grej att plugga in i laptopen då de flesta laptopar har blåtand.

2) Köpa nya datorhögtalare som har trådlöst inbyggt, där man på motsvarande sätt samt en motsvarande "grej" som jag pluggar in datorns hörlursuttag eller USB-port. Dessa 2 "grejer" kommunicerar sen med varandra trådlöst.
Återigen får inte den "grejen" som man pluggar in i laptopen vara för klumpig då laptopen är fram och bärs runt i huset.
Om högtalarsystemet kommunicerade trådlöst via blåtand så behöver man ju inte här heller en grej att plugga in i laptopen då de flesta laptopar har blåtand.

Utifrån dessa 2 aspekter så skulle jag gärna bli tipsad om produkter.

Tack på förhand.

MVH,
Anders

Länk

Den skall fungera med PC och i ditt fall kopplar du högtalarna till denna..
Klart ett smidigt alternativ då den använder WiFi.
Sedan hur bra det fungerar och hur lätt det är att installera vet jag tyvärr ej.

citactiva skrev:
Länk

Den skall fungera med PC och i ditt fall kopplar du högtalarna till denna..
Klart ett smidigt alternativ då den använder WiFi.
Sedan hur bra det fungerar och hur lätt det är att installera vet jag tyvärr ej.
Finns också högtalare med speciellt uttag för en Airport Express.

För att skicka ljud till den använder man antingen iTunes eller installerar Airfoil (Windows eller Mac). Den senare kan skicka ljud från vilket program som helst till en APX.
Du får också en basstation på köpet (om du vill använda den till det) och en printserver för USB-skrivare. Vill man krångla till riktigt mycket finns det fjärrkontroller till APX:en som står din dators musikspelare "bakvägen" via nätverket.
En iPod Touch eller iPhone kan också fjärrstyra hela rasket över WiFi.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.