1 584 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Trådlösa brytare
Någon som har erfarenhet från trådlösa brytare, typ Nexa eller liknande?
Räckvidd? funkar de om brytaren är i källaren och tryckknappen vid ytterdörren? avstånd ca 15 meter
Tänkte ha dom till min ytterbelysning som det är nu är allt inkopplat i källaren men man vill ju inte alltid springa ner där för att tända/släcka
Räckvidd? funkar de om brytaren är i källaren och tryckknappen vid ytterdörren? avstånd ca 15 meter
Tänkte ha dom till min ytterbelysning som det är nu är allt inkopplat i källaren men man vill ju inte alltid springa ner där för att tända/släcka
Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk när jag köpte ett 3-pack Nexa brytare med fjärrkontroll för 299 kr men det fungerar alldeles utmärkt. Jag kompletterade med ett skymningsrelä som tänder och släcker vid skymning/gryning. Skönt att slippa ändra timers runt hela huset samt är det ganska maffigt när alla fönsterlampor tänds samtidigt 
Räckvidden tycker jag är helt ok, skymningsrelät sitter utomhus och tänder lampor tvärs igenom huset samt även en lampa på ovanvåningen diagonalt sett från reläet.
Nu har vi inget slott men avståndet är nog som längst ca. 15 m lite drygt och det fungerar som sagt. Gipsväggar rakt igenom, sånt spelar säkert in i räckvidden också...
Räckvidden tycker jag är helt ok, skymningsrelät sitter utomhus och tänder lampor tvärs igenom huset samt även en lampa på ovanvåningen diagonalt sett från reläet.
Nu har vi inget slott men avståndet är nog som längst ca. 15 m lite drygt och det fungerar som sagt. Gipsväggar rakt igenom, sånt spelar säkert in i räckvidden också...
Något som är synd, är att man inte kan belasta den med motor/kupé-värmare. Hade varit bra när man, som jag, har arbetstider som periodvis är väldigt skiftande.
Hade varit perfekt att starta uppvärmningen av bilen med en fjärrkontroll, istället för att börja morgonen med att gå ut och "plugga" i - ändra timern varje kväll är bara strul.
Hade varit perfekt att starta uppvärmningen av bilen med en fjärrkontroll, istället för att börja morgonen med att gå ut och "plugga" i - ändra timern varje kväll är bara strul.
Javisst, man vill ju slippa skrapa rutorna. Utgår ifrån att mer än jag har det dilemmat, men det tar väl några år innan det kommer ut något på "marknaden" som även kan belastas med kupévärmare - jag kommer stå först i kön till ett sånt inköp.
Klicka här för att svara