3 181 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Trådlös SiWay-enhet SPC W112 till Siemens Intrunet
I mitt fall sitter centralen i källaren och manöverpanel på markplanet. Därav funderingen att det vore bättre att ha mottagaren i manöverpanelen.
Då jag inte är något direkt fan av trådlöst är det mest för test.
Då jag inte är något direkt fan av trådlöst är det mest för test.
I det fallet så hade jag monterat den i manöverpanelen helt klart.Pewh skrev:
På de trådlösa enheter som installeras kan du via map se signalstyrkan innan de skruvas på plats.
Finns 4 sorts radiomottagare
- Montage på buss
- Montage i manöverpanel med 1 liten antenn (Gäller ej komfortmap)
- Montage i central med plastlock och 2 små antenner
- Montage i central med extern antenn samma som till GSM-modulen
väcker lite liv i tråden, hur var det nu, är det sämre mottagning om man kör trådlöst i map?
har nämligen lite strul full mottagning verkar vara 8, ca 20m ifrån har jag en 5:a.
när jag sedan sätter en MK på dörren så faller signalen till mycket låg o felar, typiskt,
Funderar på o byta o sätta i den trådlösa delen i min andra MAP som sitter närmare.
är det nåt jag bör tänka på om ja switchar MAP, in i installatörsläge o skruva upp MAP:ar o byta? bör man bryta nån ström eller liknande, måste jag konfigurera om nåt eller hittar den trådlösa delen automatiskt?
Med vänlig hälsning Markus
har nämligen lite strul full mottagning verkar vara 8, ca 20m ifrån har jag en 5:a.
när jag sedan sätter en MK på dörren så faller signalen till mycket låg o felar, typiskt,
Funderar på o byta o sätta i den trådlösa delen i min andra MAP som sitter närmare.
är det nåt jag bör tänka på om ja switchar MAP, in i installatörsläge o skruva upp MAP:ar o byta? bör man bryta nån ström eller liknande, måste jag konfigurera om nåt eller hittar den trådlösa delen automatiskt?
Med vänlig hälsning Markus
Klicka här för att svara